Leukemias

אלרגיה עלולה להעלות את הסיכון לממאירויות המטולוגיות (BMC Public Health)

על-פי דיווח שפורסם לאחרונה, ובניגוד לדיווחים קודמים, נראה שמצבים אלרגיים מעלים, ולא מפחיתים, את הסיכון לחלות בלוקמיה ובלימפומה.

השערת ההשגחה החיסונית גורסת כי מצבים אלרגיים עשויים להפחית את הסיכון לחלות בסרטן, ואילו השערת הגירוי האנטיגני גורסת כי נגרמת העלאה בסיכון. כמה מחקרים ממבנה מקרה-ביקורת בחנו את הקשר בין אלרגיה לסרטן, אך מעט מאוד מחקרים קוהורטיים נעשו בנושא.

בכדי לקבוע מהו הקשר בין מצבים אלרגיים לבין ממאירויות המטולוגיות, ניתחו החוקרים מידע שנאסף מקבוצה של 16,539 זוגות תאומים בשוודיה שנולדו בין השנים 1886-1925.

הימצאותם של מצבים אלרגיים נבדקה באמצעות שאלונים שהועברו בין הנבדקים בשנת 1967. הופעת סרטן נקבעה באמצעות ניתוח מידע שנאסף ממשרד רישום מקרי הסרטן השוודי. מעקב אחר החולים בוצע בין השנים 1969-1999.

נמצא כי אסטמה וסירפדת העלו את הסיכון לחלות בלוקמיה פי 1.6 ופי 2.1, בהתאמה. באופן דומה, אקזמה בילדות העלתה את הסיכון ללקות בלימפומה מסוג non-Hodgkin’s פי 2.3.

לאור ההבדלים שנמצאו בין המחקר הנוכחי ומחקרים קודמים, מציינים החוקרים כי יש לשלב מחקרים פרוספקטיביים אפידמיולוגיים גדולים שיערכו באנשים הסובלים ממצבים אלרגיים מוגדרים רפואית, כולל מידע אודות הטיפולים התרופתיים וחומרת המחלות, עם מידע אודות ממאירויות המטולוגיות מוגדרות מורפולוגית, כולל תת-הסוגים של הגידולים, ועם טכניקות מודרניות המשמשות בביולוגיה המולקולרית.

BMC Public Health 2004;4.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה