Lupus

עדויות עולם אמיתי תומכות ביעילות ובטיחות Anifrolumab בחולי לופוס (Rheumatology)

במאמר שפורסם בכתב העת Rheumatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר עולם-אמיתי, התומכות ביעילות ובטיחות Anifrolumab (סאפנלו) בחולים עם לופוס, כאשר הטיפול עשוי להפחית את פעילות לופוס ללא טיפול בסטרואידים או במינון מופחת של סטרואידים.

מטרת המחקר הייתה לבחון את הבטיחות והיעילות של Anifrolumab בחולים עם לופוס שסווגו על-פי מדד LLDAS (או Lupus Low Disease Activity State) בתנאי עולם-אמיתי. המחקר הרטרוספקטיבי כלל חולי לופוס שהחלו טיפול ב- Anifrolumab.

תוצא הסיום העיקרי היה שיעורי הקפדה על טיפול לאורך 26 שבועות מהתחלת הטיפול ב- Anifrolumab; 45 חולים שהיו במעקב למשך 12 שבועות ומעלה נכללו בניתוח הנתונים להערכת בטיחות ויעילות הטיפול עד 12 שבועות לאחר התחלת הטיפול בקרב חולים שלא השיגו מדד פעילות מחלה נמוך ובחולים עם התלקחות מינורית.

שיעורי ההקפדה על טיפול ב- Anifrolumab עמדו על 89.7% לאחר 26 שבועות.

לאחר 12 שבועות, שיעורי השגת מדד פעילות מחלה נמוכה עמד על 42.9% בקרב חולים שלא השיגו LLDAS ועל 66.7% בחולים עם התלקחות מינורית. בשתי הקבוצות תועדה ירידה במינוני סטרואידים ובמדד SELENA-SLEDAI.

כאשר החוקרים ערכו השוואה בין חולים בזרוע הטיפול ב- Anifrolumab עם התלקחות מינורית אל מול טיפול סטנדרטי או בזרוע העלאת מינון סטרואידים, מינון הטיפול בסטרואידים ומדד SLEDAI היו נמוכים יותר משמעותית בקבוצת המטופלים ב- Anifrolumab בהשוואה לקבוצות האחרות; לא תועדו הבדלים משמעותיים בשיעורי השגת מדד LLDAS.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לאחר 26 שבועות מהתחלת טיפול ב- Anifrolumab, כ-90% מהחולים נותרו תחת הטיפול. הטיפול ב- Anifrolumab עשוי להפחית את פעילות המחלה ללא התחלת טיפול בסטרואידים ולהפחית מינון סטרואידים, בפרט בחולים שחוו התלקחויות מינוריות לאחר השגת מצב של מדד פעילות נמוכה.

Rheumatology, Nov 2, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה