Malaria

נוגדן חד-שבטי מסייע במניעת זיהום במלריה במבוגרים (N Engl J Med)

מנה אחת של נוגדן חד-שבטי הגנה בבטחה על מבוגרים בריאים מפני זיהום מלריה במהלך עונת המלריה במאלי, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת New England Journal of Medicine ופורסמו במהלך כנס ה-American Society of Tropical Medicine and Hygiene.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי יש מקום להרחיב את מכלול האפשרויות למניעת זיהום במלריה ולהאיץ את המאמצים להביא להכחדת המחלה. כעת הם בחנו את הבטיחות והיעילות של מתן תוך-ורידי, חד-פעמי, של נוגדן חד-שבטי בשם CIS43LS, אשר ניתן ל-369 מבוגרים בריאים בגילאי 18-55 שנים ממאלי.

בחלק הראשון של המחקר נבחנה הבטיחות של שלושה מינונים שונים של הנוגדן – 5 מ”ג, 10 מ”ג ו-40 מ”ג לק”ג משקל גוף – כאשר כל מינון ניתן לשישה משתתפים. החוקרים עקבו אחר המשתתפים לאורך 24 שבועות, כאשר בתקופה זו מצאו כי הטיפול היה בטוח ונסבל היטב.

בחלק השני של המחקר נבחנה היעילות של שני מינונים שונים של CIS43LS לעומת פלסבו. מדגם המחקר כלל 330 משתתפים שחולקו באקראי ביחס 1:1:1 לקבת 10 מ”ג/ק”ג או 40 מ”ג/ק”ג או פלסבו, אשר ניתנו בעירוי תוך-ורידי. החוקרים שוב עקבו אחר המשתתפים לאורך 24 שבועות, עם בדיקות דם שבועיות ל-Plasmodium falciparum במהלך 28 הימים הראשונים ולאחר מכן כל שבועיים.

לאורך 24 שבועות המחקר, הבדיקות זיהו עדות ל-P. falciparum ב-35.5% מהמשתתפים שטופלו במינון 10 מ”ג/ק”ג, ב-18.2% מאלו שטופלו במינון 40 מ”ג/ק”ג וב-78.2% מאלו בזרוע הפלסבו. החוקרים חישבו את היעילות של CIS43LS במינון 40 מ”ג/ק”ג ומצאו כי עמדה על 88.2% לאחר שישה חודשים, כאשר היעילות של מינון של 10 מ”ג/ק”ג עמדה על 75% באותה נקודת זמן, בהשוואה לפלסבו.

מדובר בנתונים הראשונים מהשטח לפיהם נוגדן חד-שבטי נמצא בטוח להגנה מפני הדבקה במלריה במבוגרים בריאים. החוקרים מקווים כי נוגדנים חד-שבטיים יביאו למהפכה בכל הנוגע לאפשרויות הקיימות למניעת מלריה באזורים אנדמיים.

 

N Engl J Med, Oct 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה