Melanoma & BCC

עדויות חדשות תומכות בתועלת ארוכת הטווח של Pembrolizumab בחולים עם מלנומה (J Clin Oncol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Oncology מדווחים חוקרים על נתונים לאורך שבע שנים ממחקר KEYNOTE-006, מהם עולות עדויות התומכות בתועלת ההישרדותית של Pembrolizumab (קיטרודה) בחולם עם מלנומה מתקדמת.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מעכבי בקרה חיסונית הובילו לשיפור חסר-תקדים בהישרדות הכוללת של חולים עם מלנומה מתקדמת. מנתונים לאחר חמש שנים ממחקר KEYNOTE-006 עלה כי הטיפול ב-Pembrolizumab הוביל להארכת הישרדות החולים לעומת Ipilimumab. כעת ביקשו החוקרים להציג את נתוני היעילות לאחר שבע שנות מעקב.

בעת ניתוח הנתונים (19 באפריל, 2021), חציון משך המעקב עמד על 85.3 חודשים.

החוקרים מדווחים כי חציון משך ההישרדות הכוללת עמד על 32.7 חודשים עם Pembrolizumab לעומת 15.9 חודשים עם Ipilimumab (יחס סיכון של 0.70, רווח בר-סמך 95% של 0.58-0.83); שיעורי ההישרדות הכוללים לאחר שבע שנים עמדו על 37.8% לעומת 25.3%, בהתאמה.

היתרון ההישרדותי של Pembrolizumab לא היה תלוי בנוכחות מוטציות BRAF או טיפול קודם במעכב BRAF/MEK ובמאפיינים הפרוגנוסטיים דוגמת LDH מוגבר, גידול גדול או גרורות מוחיות.

חציון משך הישרדות מתוקן ללא-התקדמות מחלה עמד על 9.4 חודשים עם Pembrolizumab לעומת 3.8 חודשים עם Ipilimumab; שיעורי ההישרדות המתוקנים ללא-התקדמות מחלה לאחר שבע שנים עמדו על 23.8% ו-13.3%, בהתאמה.

בחולים שהשלימו לפחות 94 שבועות טיפול ב-Pembrolizumab, שיעורי ההישרדות הכוללים לאחר חמש שנים עמדו על 92.ץ9% ושיעורי ההישרדות המתוקנים ללא-התקדמות מחלה לאחר חמש שנים עמדו על 70.1%.

שיעורי תגובה אובייקטיבית עם קורס שני של Pembrolizumab (16 חולים) עמדו על 56% (רווח בר-סמך 95% של 30-80%) ושיעורי ההישרדות המתוקנים ללא-התקדמות מחלה עמדו לאחר שנתיים על 62.5%.

ממצאים אלו תומכים בתועלת ההישרדותית ארוכת הטווח של Pembrolizumab כנגד מלנומה מתקדמת.

J Clin Oncol, June 22, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה