Menopause

עיסוי כפות רגליים עשוי להקל על הפרעות חרדה, עייפות ושינה בנשים לאחר-מנופאוזה (Menopause)

במאמר שפורסם בכתב העת Menopause מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי עיסוי כפות רגליים בתקופת המנופאוזה הוביל להגדלת מספר שעות השינה בלילה ולהקלה על תסמיני חרדה ועייפות.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של עיסוי כפות רגליים על רמות חרדה, עייפות ודפוסי שינה בנשים לאחר-מנופאוזה. לצורך כך הם השלימו מחקר אקראי-מבוקר שכלל 70 נשים (35 בקבוצת ההתערבות ו-35 בקבוצת הביקורת) אשר התגוררו בכפר בצפון טורקיה.

נשים בקבוצת ההתערבות קיבלו עיסוי כפות רגליים פעם ביום לאורך שבעה ימים ואילו באלו בקבוצת הביקורת לא נערכה כל התערבות. החוקרים התבססו על נתונים אישיים שמילאו המשתתפות, מדד FSS (או Fatigue Severity Scale) ו-BAI (או Beck Anxiety Inventory) להערכת ההשפעה של עיסוי כפות רגליים בנשים אלו.

מהנתונים עולה כי טרם ההתערבות, בנשים בקבוצת הביקורת תועדו מדדי BAI נמוכים יותר, בהשוואה לאלו בקבוצת ההתערבות (p<0.05), אך מדדי FSS ומספר שעות השינה היה דומה בשתי הקבוצות בתחילת המחקר.

לאחר עיסויי כפות רגליים, מדדי FSS עמדו על 2.3 נקודות בקבוצת ההתערבות ועל 5.5 נקודות בקבוצת הביקורת, כאשר מדדי BAI עמדו על 26.0 בזרוע ההתערבות לעומת 36.0 בזרוע הביקורת ומשך שעות השינה ביום עמד על 8 שעות בקבוצת ההתערבות ועל 7 שעות בקבוצת הביקורת, כאשר כל ההבדלים בין הקבוצות היו מובהקים סטטיסטית (p<0.001).

ממצאי המחקר מעידים כי עיסוי כפות רגליים במהלך המנופאוזה משפר את משך השינה, לצד הקלה על חומרת עייפות ותסמיני חרדה בנשים.

 

Menopause, November 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה