Menopause

טיפול ב-Elagolix פעם ביום מפחית דימום וסתי כבד בנשים לפני-מנופאוזה עם מיומה של הרחם (Obstetrics & Gynecol)

טיפול ב- Elagolix פעם ביום הפחית משמעותית דימום וסתי כבד משנית למיומה רחמית בנשים לפני-מנופאוזה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Obstetrics & Gynecology.

החוקרים השלימו מחקר בשלב 4, אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, רב-מרכזי, שכלל 82 נשים לפני-מנופאוזה, בגילאי 18-51 שנים מ-23 אתרים בארצות הברית. כל המשתתפות דיווחו על דימום וסתי כבד על-רקע מיומה רחמית, אשר הוגדר כאובדן דם של למעלה מ-80 מ”ל במחזור אחד. המשתתפות חולקו באקראי לקבלת Elagolix במינון 150 מ”ג פעם ביום (54 נשים) או פלסבו (28 נשים).

התוצא העיקרי היה ירידה בנפח אובדן דם וסתי של פחות מ-80 מ”ל בחודש האחרון של המחקר וירידה של לפחות 50% בנפח אובדן דם וסתי מתחילת המחקר ועד לתומו.

החוקרים מדווחים כי בקרוב למחצית מהנשים שטופלו ב- Elagolix תועד אובדן נפח דם וסתי קטן יותר בכמות קטנה מ-80 מ”ל וירידה של לפחות 50% בנפח אובדן דם וסתי מתחילת המחקר, בהשוואה לרבע מהנשים בזרוע הפלסבו (49.4% לעומת 23.3%, p=0.035). החוקרים זיהו הבדלים מובהקים סטטיסטית בירידה באובדן דם וסתי בין זרוע טיפול ב- Elagolix וזרוע הפלסבו כבר בחודש הראשון.

בהשוואה לזרוע הפלסבו, שיעורי דיכוי דימום היו גבוהים יותר בקרב מטופלות ב- Elagolix (37.8% לעומת 13%, p=0.036). בנוסף, החוקרים מדווחים על שיפור גדול יותר בשיעור הנשים עם אל-וסת, בריכוז המוגלובין ובאיכות חיים בריאותית בקרב נשים בזרוע Elagolix לעומת זרוע הפלסבו.

בסיכומו של דבר, 51.9% מהנשים בזרוע הטיפול ב- Elagolix ו-39.3% מאלו בזרוע הפלסבו דיווחו על אירועים חריגים. תופעות הלוואי הנפוצות כללו כאבי ראש (13% לעומת 3.6%) וגלי חום (11.1% לעומת 3.6%) בזרוע Elagolix ובזרוע הפלסבו, בהתאמה. שלוש נשים הפסיקו את הטיפול ב- Elagolix בשל תופעות לוואי. בזרוע הפלסבו 7.1% מהנשים דיווחו על אירועים חריגים חמורים, כאשר בזרוע הטיפול ב- Elagolix לא תועדו אירועים חריגים חמורים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בטיפול ב- Elagolix בנשים ללא התוויות נגד לטיפול הורמונאלי, או בנשים המעדיפות טיפול לא-הורמונאלי הניתן פעם ביום.

Obstetrics & Gynecol, Oct 2023

 לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה