Menopause

השוואת התועלת של אסטרדיול פומי לעומת מדבקות אסטרדיול להקלה על תסמיני מנופאוזה (Climacteric)

אישה בגיל המעבר

במאמר שפורסם בכתב העת Climacteric מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי אסטרדיול במתן פומי או מילעורי מהווה טיפול יעיל להקלה על תסמיני מנופאוזה בנשים, עם הבדלים מעטים ביעילות ובטיחות שתי אפשרויות הטיפול.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את היעילות והבטיחות של אסטרדיול פומי ומדבקות אסטרדיול להקלה על תסמיני מנופאוזה. לצורך כך, הם ערכו מחקר שכלל 257 נשים זמן קצר לאחר תחילת מנופאוזה, אשר חולקו באקראי לשתי קבוצות: טיפול במדבקות אסטרדיול (2.5 גרם ביום) (128 נשים) או לקבלת טבליות אסטרדיול (2 מ”ג ביום) (129 נשים) למשך 24 שבועות; שתי הקבוצות טופלו בפרוגסטרון (200 מ”ג ביום).

התוצא העיקרי היה השינוי במדד KMI (או Kupperman Menopausal Index) לאחר 24 שבועות טיפול. תסמיני מנופאוזה בתחילת המחקר, לאחר 4 שבועות, 12 שבועות ו-24 שבועות, באמצעות מדד KMI ומדד MRS (או Menopause Rating Scale).

מהנתונים עולה כי חלה הטבה משמעותית בתסמיני מנופאוזה, כפי שנקבע לפי מדדי KMI ו-MRS, הן בקרב מטופלות באסטרדיול פומי והן בקרב אלו שטופלו במדבקות אסטרדיול (p<0.001), ללא הבדלים משמעותיים בממוצע מדדי KMI בין שתי הקבוצות.

מדדי MRS היו דומים בין שתי הקבוצות בתחילת המחקר ולאחר ארבעה שבועות טיפול. עם זאת, מהנתונים עולה הבדל מובהק סטטיסטית לאחר 12 שבועות טיפול (p=0.005) ו-24 שבועות טיפול (p=0.011).

החוקרים מוסיפים עוד כי לא תועדו הבדלים בין שתי הקבוצות בשיעורי היארעות אירועים חריגים עם הטיפול ההורמונאלי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי המחקר מעיד כי הן מדבקות אסטרדיול והן גלולות אסטרדיול מהוות אפשרויות טיפול יעילות להקלה על תסמיני מנופאוזה, עם הבדלים קטנים ביעילות ובטיחות טיפולים אלו.

Climacteric, Nov 9, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה