Menopause

תוצאות מבטיחות למלטונין להקלה על דיכאון וחרדה בנשים לאחר-מנופאוזה (Arch Womens Ment Health)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Archives of Women’s Mental Health עולות תוצאות מבטיחות למלטונין כאפשרות טיפול להקלה על תסמיני דיכאון וחרדה בנשים לאחר-מנופאוזה.

מנתונים שפורסמו בכתב העת Archives of Women’s Mental Health עולות תוצאות מבטיחות למלטונין כאפשרות טיפול להקלה על תסמיני דיכאון וחרדה בנשים לאחר-מנופאוזה.

החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה של מחקרים אקראיים ומבוקרים להערכת ההשפעות של טיפול במלטונין על דיכאון וחרדה בנשים לאחר-מנופאוזה. הם ערכו חיפוש אלקטרוני מקיף במאגרי Cochrane Central Register of Controlled Trias, Science Direct, Google Scholar, PubMed, Medline, Scopus ו-Web of Science לזיהוי מחקרים אקראיים ומבוקרים שבחנו את ההשפעה של מלטונין על מדדי דיכאון וחרדה.

הסקירה כללה חמישה מחקרים אקראיים ומבוקרים, אשר כללו 441 משתתפים (227 בקבוצת המחקר ו-214 בקבוצת הביקורת). מהערכת ההשפעה של טיפול במלטונין על דיכאון בנשים לאחר-מנופאוזה עלה כי טיפול במלטונין הפחית משמעותית תסמיני דיכאון (הבדל מתוקן סטנדרטי של 0.166-, p<0.05). מהערכת ההשפעה של מלטונין על חרדה בנשים לאחר-מנופאוזה עלה כי הטיפול שיפר משמעותי את החרדה בנשים לאחר-מנופאוזה (הבדל מתוקן סטנדרטי, p<0.05).

החוקרים מסכמים וכותבים כי הממצאים תומכים ביעילות האפשרית של מלטונין להקלה על תסמיני דיכאון וחרדה בנשים מבוגרות. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים באיכות-גבוהה במטרה לקבוע את בטיחות הטיפול במלטונין.

Arch Womens Ment Health, Nov 9, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה