Migraine

אופיואידים עשויים להיות בשימוש יתר בטיפול אקוטי במיגרנה (Canadian Journal of Neurological Sciences)

כאב ראש מיגרנה דיכאון

מטופלים עם מיגרנה כרונית וחולים עם כאב ראש עקב שימוש יתר בתרופות (medication overuse headache) נוטים להשתמש ביתר בתרופות כאב אקוטיות ובחסר בתרופות מניעתיות, בהשוואה לחולים עם מיגרנה אפיזודית, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-Canadian Journal of Neurological Sciences.

במחקר תצפיתי רטרוספקטיבי זה, שכלל כמעט 200,000 חולים בשלוש קבוצות מיגרנות, פחות ממחצית מהמשתתפים קיבלו תרופות מונעות כמו נוגדי פרכוסים או תרופות נוגדות דיכאון ואופיואידים היו התרופה האקוטית הנפוצה ביותר בכל הקבוצות.

החוקרים מציינים במאמר כי ישנו צורך בלתי מסופק לנהל בצורה יעילה יותר מיגרנה וכי ללא טיפול מוקדם ויעיל, מיגרנה אפיזודית עלולה להתקדם למיגרנה כרונית, ובהמשך לכאב ראש עקב שימוש יתר בתרופות, הפרעת כאב ראש משנית חמורה. הם גם ציינו כי ישנה הזדמנות לשפר את הניהול של מיגרנה על ידי התמקדות בחולים שאובחנו לאחרונה או חוזרים עם מיגרנה כדי לזהות הזדמנויות לשיפור גישות הטיפול מוקדם ככל האפשר וכדי לשפר את תוצאות המטופל.

לפי המחבר הראשי של המחקר, “סביר להניח שקיימות מספר סיבות לרישום יתר של אופיואידים ולחוסר ניצול של טיפולים אקוטיים מתאימים וטיפולי מניעה. חלק מהסיבות עשויות לכלול חוסר השכלה של רופאים ראשוניים לגבי הטיפול המתאים במיגרנה, חוסר זמן לרופאים ראשוניים לטפל בחולים עם מצבי כאב כמו מיגרנה וזמני המתנה ארוכים לפגישה עם מומחים כמו נוירולוגים או מומחים לכאבי ראש”.

לפי המחקר, אופיואידים היו התרופות הנפוצות ביותר בכל הקבוצות. כ-90% מקבוצת הכאב ראש עקב שימוש יתר בתרופות קיבלו אותם, 50.4% מקבוצת המיגרה הכרונית ו-31.7% מקבוצת המיגרנה האפיזודית קיבלו אותם. בין כל החולים, השיעור הממוצע של מתן מרשם לאופיואידים למטופל בשנה היה גבוה יותר מפי 15 בקבוצת הכאב ראש עקב שימוש יתר בתרופות מאשר עבור קבוצת המיגרנה כרונית (15.7 לעומת 0.9) ויותר מפי 30 גבוה יותר מאשר עבור קבוצת המיגרנה האפיזודית (0.4).

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה