Migraine

מהן התרופות היעילות ביותר לטיפול במיגרנה? (Neurology)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Neurology עולה כי להקלה על התקף מיגרנה, תכשירים ממשפחת טריפטנים, ארגוט ונוגדי-בחילה יעילים פי 2-5 יותר מ-Ibuprofen ו-Paracetamol מהווה את הטיפול הכי פחות יעיל.

החוקרים ביקשו לנתח את הנתונים אודות קרוב ל-11 מיליון תיעודי התקפי מיגרנה ממאגר Migraine Buddy, אפליקציית יומן אלקטרוני למכשירי טלפון חכמים, לאורך תקופה של שש שנים. הם בחנו את הדיווח העצמי על יעילות הטיפול ב-25 תרופות להקלה על התקף מיגרנה מבין שבע משפחות תרופות: Paracetamol, נוגדי-דלקת שאינם סטרואידים, טריפטנים, משלב משככי כאבים, ארגוט, נוגדי-בחילה ואופיואידים.

בהשוואה לטיפול ב-Ibuprofen, מתן טריפטנים, ארגוט ונוגדי-בחילה היו שלוש משפחות התרופות המובילות, עם היעילות הגבוהה ביותר (יחסי סיכויים ממוצעים של 4.80, 3.02 ו-2.67, בהתאמה).

משפחות התרופות הבאות ביעילותן היו אופיואידים (יחס סיכויים של 2.49), נוגדי-דלקת שאינם סטרואידים מעבר ל-Ibuprofen (יחס סיכויים של 1.94), משלב Paracetamol עם אספירין/קפאין (יחס סיכויים של 1.69) ואחרים (יחס סיכויים של 1.49).

מבין התרופות שנבחנו עלה כי Paracetamol היה הכי פחות יעיל (יחס סיכויים של 0.83).

ברמת התרופה הפרטנית, התכשירים היעילים ביותר היו Eletriptan (יחס סיכויים של 6.1), Zolmitriptan (יחס סיכויים של 5.7) ו-Sumatriptan (יחס סיכויים של 5.2).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי תכשירים ממשפחת טריפטנים, ארגוט ונוגדי-בחילה מהווים את התכשירים היעילים ביותר להקלה על התקף מיגרנה, בהתאם להמלצות בקווים המנחים.

Neurology, Nov 29, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה