Multiple Sclerosis

אבחנה חדשה של מחלה קרדיווסקולארית מלווה בפרוגנוזה גרועה יותר של טרשת נפוצה (מתוך כנס ה-ACTRIMS)

טרשת נפוצה

אבחנה חדשה של מחלה קרדיווסקולארית מלווה במרווח זמן קצר יותר עד להתקדמות מוגבלות ותוצאים גרועים יותר בחולים עם טרשת נפוצה, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ACTRIMS.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחלות לב וכלי דם נפוצות מאוד בחולים עם טרשת נפוצה, בהשוואה לאוכלוסייה הכללית. עם זאת, לא ידוע אם למועד הופעת מחלות לב וכלי דם השפעה על הפתולוגיה של טרשת נפוצה.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין מחלות לב וכלי דם ובין הפתולוגיה של טרשת נפוצה ולקבוע את ההשפעות ארוכות הטווח של מחלות לב וכלי דם על התקדמות מוגבלות באוכלוסיית חולים זו.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 276 חולים עם טרשת נפוצה לאורך 15 שנים, בהם הושלמה הערכת מוגבלות על-פי מדד EDSS (או Expanded Disability Severity Scale), כאשר עליה של נקודה אחת ממדד EDSS קטן מ-5.5 או עליה של 0.5 נקודות ממדד EDSS של 5.5 שימשה להגדרת התקדמות מוגבלות.

מהנתונים עולה כי 183 חולים פיתחו לפחות מחלה קרדיווסקולארית אחת לאורך המעקב וכי אבחנה של מחלה קרדיווסקולארית חדשה לוותה במדדי EDSS גבוהים יותר לאורך זמן. החוקרים מדווחים עוד על השפעה גדולה יותר על מוגבלות בחולים מבוגרים יותר עם טרשת נפוצה בהם תועדה לפחות אבחנה חדשה אחת של מחלה קרדיווסקולארית.

עוד עולה מהממצאים כי בחולים עם אבחנה של מחלה קרדיווסקולארית חדשה תועד מרווח זמן קצר יותר עד להתקדמות מוגבלות, כמו גם עליה משמעותית בשיעורי יתר לחץ דם והיפרליפידמיה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי אבחנה חדשה של מחלות לב וכלי דם מלווה במרווח זמן קצר יותר עד להתקדמות מוגבלות בחולים עם טרשת נפוצה, לצד פרוגנוזה גרועה יותר של המחלה.

מתוך כנס ה-ACTRIMS

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה