Multiple Sclerosis

עדויות חדשות תומכות ביעילות טיפול ב-Frexalimab כנגד טרשת נפוצה התקפית (מתוך הודעת Sanofi)

טרשת נפוצה

מהודעה לעיתונות של חברת סאנופי עולה כי טיפול ב- Frexalimab, נוגדן ניסיון מדור שני כנגד CD40L, הדגים תועלת כנגד פעילות המחלה בחולים עם טרשת נפוצה התקפית.

במחקר אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, בשלב 2, בזרוע הטיפול במינון גבוה יותר תועדה לאחר 12 שבועות ירידה של 89% (רווח בר-סמך 95% של 62-97%) במספר נגעים חדשים העוברים האדרה בבדיקת הדמיה T1, בהשוואה לזרוע הפלסבו. בזרוע הטיפול במינון נמוך יותר תועדה ירידה של 79% במספר הנגעים החדשים בהשוואה לזרוע הפלסבו.

הנוגדן החד-שבטי הינו התכשיר הראשון מדור שני של מעכבי CD40L אשר הוכח כיעיל כנגד טרשת נפוצה. מנגנון הפעולה של התרופה מבוסס על חסימת מסלול CD40/CD40L, האחראי לבקרת הפעלת ותפקודי מערכת החיסון המורשת והנרכשת.

מהנתונים עלה כי 129 המטפלים סבלו היטב את הטיפול ב- Frexalimab. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר כללו חמישה מקרים של COVID-19 בדרגה קלה או בינונית וארבעה חולים דיווחו על כאבי ראש, שלושה מהם היו בזרוע הטיפול במינון גבוה יותר.

לאחר 12 שבועות, החוקרים העבירו את המטופלים בזרוע הפלסבו לקבלת הטיפול הפעיל (12 חצו מזרוע פלסבו לקבלת Frexalimab במינון גבוה ו-14 חצו מזרוע פלסבו לקבלת Frexalimab במינון נמוך) והחל בשלב תווית-פתוחה של המחקר. לאחר 24 שבועות, ב-96% מהחולים בזרוע הטיפול ב- Frexalimab במינון גבוה לא הייתה עדות לנגעים חדשים העוברים האדרה.

מחברת התרופות נמסר כי מתוכננים מחקרים נוספים להערכת הטיפול התרופתי בחולים עם טרשת נפוצה במהלך שנת 2024.

מתוך הודעת Sanofi

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה