Nephrology Other

סוכרת מלווה בסיכון מוגבר לכשל כלייתי חד לאחר ניתוח החלפת ירך (מתוך כנס ה-ACR Convergence)

בחולים עם סוכרת שהופנו לניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך תועד סיכון מוגבר לפניה לשירותים רפואיים, כולל עליה במשך אשפוז בבית חולים וכשל כלייתי חד, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-ACR Convergence.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי סוכרת הינה תחלואה נלווית נפוצה בחולים המופנים לניתוח להחלפה מלאה של מפרק ואחד החששות בחולי סוכרת לאחר ניתוח החלפת ברך או ירך נוגע להתפתחות זיהומים. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את ההשפעה של סוכרת על הסיכון לסיבוכים בחולים לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך.

המחקר כלל מבוגרים מעל גיל 18 שנים שעברו ניתוח להחלפה מלאה של מפרק הירך. מדגם המחקר כלל 591,891 חולים, מהם 101,385 חולים עם סוכרת. המדגם כלל 405,691 חולים עם אוסטיאוארתריטיס של הירך, 17,060 חולים עם נמק א-וסקולארי, 104,265 חולים עם שבר ו-5,720 חולים עם מחלת מפרקים דלקתית (כולל דלקת מפרקים שגרונית, ספונדילוארתריטיס ודלקת מפרקים פסוריאטית).

מהנתונים עולה כי בחולים עם סוכרת תועד משך אשפוז ארוך יותר, שחרור למקום שאינו ביתם וכשל כלייתי חד (p<0.05 בכל המקרים). בנוסף, בחולים עם אוסטיאוארתריטיס או שבר בשילוב עם סוכרת תועד סיכון גבוה יותר לשחרור ליעד שאינו ביתם (p<0.001 בכל המקרים). סוכרת לוותה גם בסיכון מוגבר לאשפוז ממושך יותר וכשל כלייתי חד בחולים עם אוסטיאוארתריטיס, שברים ומחלת מפרקים דלקתית (p=0.03 בכל המקרים).

בחולים עם סוכרת תועד סיכון מוגבר לעירויי דם (p=0.031), כמו גם סיכון מופחת לדלקת ריאות וסיבוכי משתל תותב באלו עם שבר (p=0.016 בכל מקרה).

ממצאי המחקר מעידים כי אבחנה של סוכרת מלווה בשימוש מוגבר בשירותי רפואה, שיעורים גבוהים יותר של זיהומים – הן זיהום לאחר הפרוצדורה והן זיהום סביב מפרק תותב – ועירויי דם.

מתוך כנס ה-ACR Convergence

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה