Obesity

ירידה ארוכת-טווח במשקל הגוף לאחר ניתוח בריאטרי במתבגרים (Obes Surg)

במאמר שפורסם בכתב העת Obesity Surgery מדווחים חוקרים על עדויות חדשות התומכות ביעילות ארוכת הטווח של ניתוח בריאטרי להפחתת משקל במתבגרים, כאשר ניתוח שרוול קיבה או מעקף קיבה הובילו לירידה הרצויה במדד מסת גוף לאחר חמש שנים, לצד נסיגה משמעותית בשיעורי סוכרת מסוג 2, דיסליפידמיה ויתר לחץ דם.

מטרת המחקר הייתה לבחון את התוצאות ארוכות הטווח של ניתוח בריאטרי במתבגרים עם השמנה במסגרת סקירה שכללה מחקרים עם לפחות חמש שנות מעקב. החוקרים ערכו חיפוש במאגרי PubMed, EMBASE ו-CENTRAL וזיהו 29 מחקרי עוקבה עם 4,970 משתתפים.

גילאי המשתתפים טרם הניתוח נע בין 12 עד 21 שנים; מדד מסת הגוף נע בין 38.9-58.5 ק”ג/מ2.

לאחר חמש שנות מעקב, הירידה במדד מסת הגוף עמדה על 13.09 ק”ג/ מ2 (רווח בר-סמך 95% של 11.75-14.43), כאשר ניתוח שרוול קיבה לווה בירידה של 15.27 ק”ג/ מ2, ניתוח מעקף קיבה הביא לירידה של 12.86 ק”ג/ מ2 וניתוח טבעת לווה בירידה של 7.64 ק”ג/ מ2.

שיעורי הפוגה בסוכרת מסוג 2 עמדו על 90%, כאשר עוד דווח על שיעורי הפוגה בדיסליפדימיה של 76.6%, הפוגה ביתר לחץ דם דווחה ב-80.7% מהחולים, הפוגה בדום נשימה חסימתי בשינה תועדה ב-80.8% מהחולים ושיעורי נסיגה בדום נשימה חסימתי בשינה עמדו על 92.5%.

לא דווח באופן מספק על שיעור הסיבוכים לאחר-ניתוח, כאשר הרושם הוא כי מדובר בשיעור סיבוכים נמוך באוכלוסייה זו. חסר ברזל וחסר וויטמין B12 הינם החסרים התזונתיים הנפוצים ביותר שזוהו עד כה לאחר ההתערבות הניתוחית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בתועלת ארוכת הטווח של ניתוח בריאטרי לטיפול במתבגרים עם השמנת-יתר חמורה. הם קוראים להשלים מחקרים ארוכי-טווח נוספים להערכת סיבוכים תזונתיים וניתוחיים באוכלוסייה זו.

Obes Surg, Apr 28, 2023

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה