Obesity

ירידה במשקל – צום לסירוגין לעומת הגבלת קלוריות (Nutrition)

מחקר שנערך לאחרונה וכלל מטופלים עם סוכרת מסוג 2 גילה שצום לסירוגין (Intermittent Fasting) עשוי להוות חלופה יעילה להגבלת קלוריות בכדי לרדת במשקל

מחקר שנערך לאחרונה וכלל מטופלים עם סוכרת מסוג 2 גילה שצום לסירוגין (IF – Intermittent Fasting) עשוי להוות חלופה יעילה להגבלת קלוריות בכדי לרדת במשקל. במחקר הנוכחי, 57 משתתפים עם עודף משקל והשמנת יתר שסבלו מסוכרת מסוג 2 חולקו באופן אקראי לשלוש קבוצות. הקבוצה הראשונה צמה לסירוגין והגבילה את האכילה לשעות הצהריים ועד 8 בערב, הקבוצה השנייה הגבילה את הקלוריות לאורך היממה כולה והפחיתה את צריכת הקלוריות ב-25%, והקבוצה השלישית שימשה כקבוצת הביקורת והמשיכה בהרגלי האכילה הרגילים שלה. תוצאות המחקר הראו כי במהלך תקופת מעקב של 6 חודשים, המשתתפים בקבוצת ה-IF ירדו בממוצע כ-4.3% ממשקל גופם, בעוד שהמשתתפים בקבוצת הגבלת הקלוריות ירדו בממוצע כ-2.5% ממשקל גופם. יש לציין כי ההבדל הסטטיסטי בין שתי הקבוצות לא היה משמעותי, כך שגישה אחת אינה בהכרח טובה מהשנייה לירידה במשקל. ממצאי המחקר הוצגו בכנסNutrition  ב-24 ביולי 2023.

עד 90% מהמטופלים עם סוכרת מסוג 2 סובלים מעודף משקל או מהשמנת יתר, כך שירידה במשקל היא אחד המרכיבים העיקריים בטיפול בסוכרת, על פי האגודה האמריקאית לסוכרת (American Diabetes Association), ומחקרים הראו שאפילו ירידה של 5% במשקל הגוף עשויה להפחית את ריכוז הגלוקוז בדם ואת ה-A1c. מחקרים אחרים מצאו כי ירידה של 10% במשקל הגוף עשויה אף להוביל להפוגה בסוכרת. החוקר הראשי, וסיליקי פבלו, דוקטורנט באוניברסיטת אילינוי בשיקגו, אמר שממצאים אלו מציעים כי צום לסירוגין הוא אפשרות נוספת עבור מטופלים עם סוכרת מסוג 2 המנסים לרדת במשקל ולא מצליחים לדבוק בדיאטה המגבילה קלוריות.

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה