Obesity

מדד מסת גוף גבוה מלווה בסיכון מוגבר לממאירות בחולים עם מחלות לב וכלי דם (BMC Medicine)

מדד מסת גוף גבוה יותר מלווה בסיכון מוגבר למחלות ממאירות על-רקע השמנה בקרב מבוגרים באירופה, ללא תלות באבחנה קודמת של מחלות קרדיו-מטבוליות, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת BMC Medicine.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין מדד מסת גוף ומחלות קרדיווסקולאריות/סוכרת מסוג 2 ובין הסיכון לממאירות ב-577,343 מבוגרים שנכללו במאגרי UK Biobank ו-EPIC (או European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition). כל המבוגרים היו ללא אבחנה קודמת של ממאירות, מחלות לב וכלי דם וסוכרת מסוג 2 בתחילת הדרך.

ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין מדד מסת הגוף ובין היארעות ממאירות על-רקע השמנה. עוד נבחנה האינטראקציה בין מדד מסת גוף ומחלות קרדיו-מטבוליות עם הסיכון לממאירות.

ממצאי המחקר מעידים על קשר חיובי בין מדד מסת גוף ובין הסיכון לממאירות על-רקע השמנה בקרב מבוגרים ללא מחלה קרדיו-מטבולית (יחס סיכון של 1.11, רווח בר-סמך 95% של 1.07-1.16).

מהנתונים עולה עוד קשר חיובי בין מדד מסת גוף ובין הסיכון לממאירות על-רקע השמנה בקרב מבוגרים עם סוכרת מסוג 2 (יחס סיכון של 1.11, רווח בר-סמך 95% של 1.05-1.18), באלו עם מחלות קרדיווסקולאריות (יחס סיכון של 1.17, רווח בר-סמך 95% של 1.11-1.24) ומגמה לכיוון קשר חיובי באלו עם סוכרת מסוג 2 ומחלות לב וכלי דם (יחס סיכון של 1.09, רווח בר-סמך 95% של 0.94-1.25).

החוקרים זיהו עוד אינטראקציה אדטיבית בין השמנה ובין מחלות לב וכלי דם ובין הסיכון הכולל לממאירות, אשר מניתוח סטטיסטי תורגם לעודף סיכון עקב אינטראקציה של 0.28 (רווח בר-סמך 95% של 0.09-0.47).

מהממצאים עולה כי מניעת השמנה עשויה להוביל לירידה נוספת בסיכון למחלות ממאירות בקרב חולים עם מחלות לב וכלי דם.

BMC Medicine, Nov 23, 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה