Pain

האם יש מקום לטיפול אנטי-כולינרגי אדג’וונטי למניעת אקתיזיה בחולים עם כאבי ראש בחדרי מיון? (Acad Emerg Med)

 מנתונים שפורסמו בכתב העת Academic Emergency Medicine עולה כי אין עדויות מספיקות בכדי להמליץ על מתן Diphenhydramine כטיפול אדג’וונטי למניעת אקתיזיה בחולים בחדר מיון המטופלים בתכשירים נוירולפטיים או ב-Metoclopramide להקלה על כאבי ראש.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי טיפול אדג’וונטי אנטי-כולינרגי הוצע כאפשרות להפחתת היארעות תופעות לוואי אקסטרה-פירמידאליות דוגמת אקתיזיה לאחר טיפול בתרופות נוירולפטיות או Metoclopramide. כעת הם השלימו סקירה שיטתית במטרה לבחון את היעילות של תכשירים אנטי-כולינרגיים למניעת אקתיזיה על-רקע נוירולפטיקה או Metoclopramide בחולים הפונים לחדר מיון בשל כאב ראש על-רקע שפיר.

 החוקרים ערכו חיפוש במאגרי נתונים לזיהוי מחקרים אקראיים ומבוקרים שכללו מבוגרים שפנו לחדרי מיון עם כאב ראש ראשוני וטופלו בנוירולפטיקה או Metoclopramide.

 החיפוש העלה 1,032 מאמרים, מהם שני מחקרים נכללו בסקירה הנוכחית. שני המחקרים כללו טיפול ב-Diphenhydramine לאחר טיפול בנוירולפטיקה או Metoclopramide. הטיפול ב- Diphenhydramine לא הפחית את היארעות אקתיזיה לעומת פלסבו (סיכון יחסי של 0.83, רווח בר-סמך 95% של 0.43-1.61).

 ההשפעה של Diphenhydramine על הקלה בכאב, צורך בטיפול הצלה והקלה בתופעות לוואי אקסטרה-פירמידאליות אחרות תוארה באחד משני המחקרים, כאשר לא זוהו הבדלים משמעותיים בתוצאים אלו בהשוואה לחולים בקבוצת הפלסבו.

 החוקרים מסכמים וכותבים כי אין די עדויות בכדי להמליץ על מתן Diphenhydramine למניעת אקתיזיה במקרים אלו. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים באיכות גבוהה במטרה להבין טוב יותר את היעילות של תכשירים אנטי-כולינרגיים בטיפול בחדרי מיון בחולים עם כאבי ראש.

 

Acad Emerg Med, Aug 13, 2022

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה