Pancreatic Cancer

אבלציה באמצעות גלי רדיו בהנחיית אולטרה-סאונד אנדוסקופי עשויה להאריך הישרדות חולים עם סרטן לבלב (מתוך כנס ה-ACG)

מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American College of Gastroenterology עולה כי אבלציה באמצעות גלי רדיו תחת הנחיית אולטרה-סאונד אנדוסקופי, לבד או בשילוב עם כימותרפיה, הוביל לשיפור הישרדות והישרדות ללא-התקדמות מחלה בתת-קבוצה קטנה של חולים עם אדנוקרצינומה של הלבלב.

גישת הטיפול הנוכחית המומלצת במקרים של אדנוקרצינומה של הלבלב מבוססת על טיפול סיסטמי, כאשר לרוע המזל, כ-80% מהחולים אינם מועמדים לניתוח בעת האבחנה. ה-American Society of Clinical Oncology ממליץ על הצעת טיפול ומידע אודות מחקרים קליניים במקרים לא-נתיחים.

במסגרת המחקר הפרוספקטיבי, החוקרים בחנו את התוצאות הקליניות ושיעורי ההישרדות של 11 חולים (גיל ממוצע של 63 שנים; 82% נשים) עם אדנוקרצינומה לא-נתיחה של הלבלב, אשר עברו אבלציה באמצעות גלי רדיו תחת הנחיית אולטרה-סאונד אנדוסקופי. לחולים התאימו החוקרים 35 ביקורות היסטוריות (גיל ממוצע של 68 שנים; 63% נשים).

החולים היו במעקב למשך 12 חודשים לפחות להערכת שיעורי ההישרדות.

מהנתונים עולה כי החציון המשוקלל של משך ההישרדות של החולים עמד על 14 חודשים בקבוצת ההתערבות, בהשוואה ל-6.1 חודשים בקבוצת הביקורת; סיכויי הישרדות מתוקנים לאחר 6 חודשים של 73% לעומת 69%, בהתאמה, וסיכויי הישרדות לאחר 12 חודשים של 63% לעומת 17%, בהתאמה (יחס סיכון של 0.38, רווח בר-סמך 95% של 0.17-0.84). חציון משך הזמן המשוקלל עד התקדמות עמד על 6.1 חודשים לעומת 3.9 חודשים וסיכויי ההישרדות ללא-התקדמות עמדו לאחר שישה חודשים על 55% לעומת 28%, ולאחר שנה שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות עמדו על 36% לעומת 4%, בהתאמה (יחס סיכון של 0.57, רווח בר-סמך 95% של 0.36-1.26).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ייתכן כי בחולים עם אדנוקרצינומה לא-נתיחה של הלבלב, כאשר גודל היגודל קטן מ-4 ס”מ, אבלציה באמצעות גלי רדיו ותחת הנחיית אולטרה-סאונד אנדוסקופי בלבד, או בשילוב עם כימותרפיה, הובילה לשיפור משמעותי בהישרדות עם מגמת שיפור הישרדות ללא-התקדמות ומעט תופעות לוואי. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים על-מנת להבין טוב יותר את מקומה של גישת טיפול זה בחולים עם אדנוקרצינומה של הלבלב.

מתוך כנס ה-ACG

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה