Pancreatic Cancer

ניתוח בריאטרי עשוי להפחית את הסיכון לסרטן לבלב (Obes Surg)

OBESITY

 ניתוח בריאטרי עשוי להפחית את הסיכון להתפתחות ממאירות של הלבלב, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Obesity Surgery. עם זאת, מהנתונים עולה כי עם הזמן חלה ירידה בהיקף ההשפעה של ההתערבות הבריאטרית כנגד סרטן לבלב.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עוד ועוד עדויות מצביעות על קשר בין ניתוח בריאטרי ובין סיכון מופחת לחלק מהמחלות הממאירות. כעת הם השלימו מטה-אנליזה במטרה לקבוע אם ניתוח בריאטרי עשוי להפחית את הסיכון לסרטן לבלב.

החוקרים השלימו ערכו חיפוש מקיף במאגרי PubMed, Embase ו-Web of Science וזיהו 9 מחקרי עוקבה עם למעלה מ-1.1 מיליון משתתפים.

מניתוח הנתונים עלה כי ניתוח בריאטרי לווה בירידה של 24% בסיכון להתפתחות סרטן לבלב (יחס סיכויים של 0.76, רווח בר-סמך 95% של 0.64-0.90), עם הטרוגניות קלה (p=0.12).

מניתוח לפי תתי-קבוצות עלה כי הסיכון לסרטן לבלב היה נמוך יותר במחקרים בצפון אמריקה (יחס סיכויים של 0.67, רווח בר-סמך 95% של 0.54-0.82).

מניתוח הנתונים לפי משך המעקב הממוצע עלה כי הסיכון לסרטן לבלב היה נמוך ב-54% במהלך חמש השנים הראשונות לאחר ההתערבות הבריאטרית (יחס סיכויים של 0.46, רווח בר-סמך 95% של 0.28-0.74).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על השפעה חיובית של ניתוח בריאטרי להפחתת הסיכון לסרטן לבלב, בפרט בצפון אמריקה. עם זאת, מהנתונים עולה כי עם הזמן חלה ירידה בגודל ההשפעה החיובית של ניתוח בריאטרי כנגד הממאירות.

Obes Surg, Apr 5, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה