Parkinson

עירוי תת-עורי רציף של Foslevodpa/Foscarbidopa משפר תסמיני מחלת פרקינסון לאחר שנה (Neurol Ther)

עירוי תת-עורי רציף של Foslevodpa/Foscarbidopa מהווה טיפול בטוח ויעיל להקלה על תסמיני מחלת פרקינסון, כאשר תועדה עם עליה בזמני On והפחתת זמני Off בחולים עם מחלת פרקינסון לאחר 52 שבועות, כך מדווחים חוקרים במאמר שפורסם בכתב העת Neurology and Therapy.

החוקרים כותבים כי היעילות והבטיחות של Foslevodpa/Foscarbidopa לעומת טיפול ב-Levodopa/Carbidopa הניתן בטבליות לשחרור-מיידי בחולים עם מחלת פרקינסון הודגמו במחקר קודם לאורך 12 שבועות. החוקרים השלימו מחקר נפרד בן 52 שבועות, בתווית-פתוחה, להערכת הבטיחות, סבילות ויעילות עירוי תת-עורי רציף של Foslevodpa/Foscarbidopa בחולים עם מחלת פרקינסון מתקדמת.

המחקר נערך ב-60 אתרים ב-13 מדינות וכלל תחילה 244 חולים בגילאי 30 שנים ומעלה עם מחלת פרקינסון המגיבה לטיפול ב-Levodopa ולפחות 2.5 שעות ביום בהם היו במצב Off. החולים קיבלו את העירוי במינונים מותאמים אישית (טווח שנע בין כ-700 מ”ג ועד 4,250 מ”ג) למשך שנה אחת.

החוקרים מדווחים כי 137 משתתפים השלימו את המחקר ו-107 הפסיקו את הטיפול.

תוצאי סיום משניים כללו את השינוי מתחילת המחקר בזמני Off ו-On, אחוז החולים שדיווחו על אקינזיה בבוקר ושינויים במדדי MDS-UPDRS (או Movement Disorder Society Unified Parkinson’s Disease Rating Scale), מדד PDSS-2 (או Parkinson’s Disease Scale-2), שאלון PDQ-39 (או Parkinson’s Disease Questionnaire) ושאלון EQ-5D-5L.

לאחר 52 שבועות, זמני On ללא דיסקינזיה מטרידה וזמני Off השתפרו משמעותית מתחילת המחקר בהיקף של 3.8 שעות ו-3.5 שעות, בהתאמה. שיעור החולים שהתלוננו על דיסקינזיה בבוקר צנח מ-77.7% בתחילת המחקר ל-27.8% לאחר 52 שבועות, עם שיפור מדיד באיכות השינה (PDSS-2) ואיכות החיים (PDQ-39 ו-EQ-5D-5L).

מהנתונים עלה עוד כי אירועים באתר העירוי היו תופעות הלוואי הנפוצות ביותר, כאשר 25.8% מהחולים דיווחו על אירועים חריגים חמורים.

החוקרים מדווחים כי מרבית החולים טופלו בהצלחה בעירוי תת-עורי רציף לאורך 24 שעות של Foslevodopa באתר יחיד לתקופה שנעה בין יממה עוד שלושה ימים וגישת טיפול זו נסבלה היטב. תגובות באתר העירוי תועדו אך מרבית החולים השלימו את 52 שבועות המחקר.

Neurol Ther, Oct 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה