pharmacology

השוואת היעילות של מעכבי TNF בשילוב עם Methotrexate או Leflunomide (מתוך Annals of the Rheumatic Disease)

ממחקר חדש שפורסם ב-Annals of the Rheumatic Diseases עולה כי Leflunomide (ערבה) כמעט דומה ביעילותו ל-Methotrexate כאשר ניתן לטיפול בחולי RA (Rheumatoid Arthritis) בשילוב עם מעכבי TNF-Alpha.

החוקרים ביקשו להשוות את היעילות של שילוב מעכבי TNF עם Methotrexate או Leflunomide בטיפול בחולי RA. הם אספו נתונים אודות 1,769 חולים לא-מאושפזים שהיו רשומים במאגר RABBIT, וטופלו באחד ממעכבי TNF-Alpha, Adalimumab (יומירה), Etanercept (אנברל) או Infliximab (רמיקד), בשילוב עם Methotrexate (n=1,375).

החוקרים בחנו את המצב הקליני (כולל DAS28 (Disease Activity Score), RF (Rheumatoid Factor), ארוזיות ומחלות-רקע), היסטוריית טיפול וכן טיפולים בהווה בתרופות ביולוגיות ו/או DMARD, כולל תאריכי התחלה וסיום הטיפול וסיבות להפסקת הטיפול. האינפורמציה נאספה לאחר 3, 6, 12, 18, 24, 30 ו-36 חודשי מעקב.

מהתוצאות עולה כי לאחר 36 חודשים, שיעורי הפסקת הטיפול במעכבי TNF עמדו על 46.3%, 51.3% ו-61.5% עם שילוב של Etanercept, Adalimumab ו-Infliximab אם Methotrexate, ועל 53.4%, 63.1% ו-67.1% בשילוב עם Leflunomide, בהתאמה. שיעורי התגובה לפי EULAR (European League Against Rheumatism) לאחר 24 חודשים נעו בין 74% ו-81% עבור שילוב עם Methotrexate ובין 72% ו-81% עבור שילוב עם Leflunomide.

החוקרים מסכמים וכותבים כי כיום נהוג לבחור ב-Methotrexate כטיפול הבחירה הראשון לשילוב עם מעכבי TNF-Alpha. בחולים עם התווית-נגד לטיפול ב-Methotrexate, ייתכן כי Leflunomide יהווה חלופה טובה כטיפול DMARD.

 Ann Rheum Dis 2009;68(12):1856-62

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה