pharmacology

תוצאות מבטיחות לתכנית מניעתית בת שבוע לאחר חשיפה לכלבת (מתוך Clinical Infectious Diseases)

תכנית מניעתית בת שבוע אחד לאחר חשיפה לנגיף הכלבת מביאה לרמה מספקת של נוגדנים מנטרלים, כך עולה ממחקר מתאילנד שתוצאותיו פורסמו במהדורת 1 בינואר של Clinical Infectious Diseases.

כיום, לפי הנחיות ה-WHO (World Health Organization) לטיפול מניעתי לאחר חשיפה לכלבת, נדרשים 4-5 ביקורים. החוקרים ביקשו לפתח תכנית טיפול מניעתי לאחר חשיפה לכלבת שניתן יהיה להשלים בתוך שבוע אחד, עם תוצאות מבטיחות.

החוקרים עקבו אחר נבדקים בריאים, שקיבלו כל אחד זריקה תוך-עורית של חיסון נגד כלבת, הן בשני שרירי הדלתא ובשתי הירכיים בימים 0, 3 ו-7, עם ובלי אימונוגלובולין נגד כלבת במינון 40 IU/kg. קבוצת ביקורת טופלה במשטר המקובל של Thai Red Cross (שתי זריקות בימים 0, 3 ו-7 וזריקה אחת בימים 28 ו-90), ביחד עם אימונוגלובולין נגד כלבת.

דפוס תגובת הנוגדנים היה דומה בשלוש הקבוצות, כאשר רמת השיא של הנוגדנים נקבעה לאחר 14 ימים ו-28 ימים, וירדה לאט עד לאחר 360 ימים.

במספר קטן של משתתפים בכל קבוצה תועדו רמות יעילות של נוגדנים מנטרלים לאחר שבעה ימים, אך בכל המשתתפים שטופלו תועדה רמה יעילה של נוגדנים מנטרלים ביום ימים 14 עד 28. במשתתפים בקבוצת תכנית טיפול מניעתי בן שבוע אחד תועדה יעילה של נוגדנים מנטרלים מיום 14 עד יום 90.

תכנית הטיפול בן שבוע אחד הובילה ל-GMT (Geometric Mean Titer) גבוה יותר משמעותית לאחר 14 ימים ו-28 ימים, בהשוואה למשטר Thai Red Cross, אך לאחר 180 ימים, בחולים שטופלו במשטר Red Cross  תועדו טיטרים גבוהים יותר בהשוואה לאלו שלקחו חלק בתכנית טיפול בן שבוע אחד.

תגובות מקומיות לחיסון נגד כלבת היו זמניות ודומות בין הקבוצות.

החוקרים כותבים כי תכנית הטיפול בן שבוע אחד מהווה אפשרות חלופית לחולים הנדרשים להשלים טיפול מניעתי לאחר חשיפה לכלבת וצפויה לצמצם את הסיכון לחוסר היענות. תכנית הטיפול בן שבוע אינה רק מפחיתה את עלות החיסון, אלא גם חוסכת את הוצאות הנסיעות ואובדן זמן עבודה.

Clin Infect Dis 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה