pharmacology

מסלולים למציאת טיפולים חדשים כנגד נגיף הקורונה (Drug Discov Today)

כיום אין טיפולים זמינים כנגד נגיף הקורונה, אך במאמר סקירה שפורסם בכתב העת Drug Discovery Today מדווחים מומחים כי ישנם מספר תכשירים אנטי-ויראליים העשויים לשמש כנגד זיהום זה.

החוקרים בחנו את ההתקדמות בשימוש ובפיתוח תרופות תרפויטיות על-בסיס נתונים משישה נגיף קורונה שזוהו בעבר Human CoV 229E (HCoV-229E), OC43 (HCoV-OC43), NL63 (HCoV-NL63), HKU1 (HCoV-HKU1), SARS CoV ו-MERS CoV.

המחקר התמקד בעיקר בנגיפי SARS ו-MERS, מאחר ואלו היו אחראיים לתחלואה חמורה, בהשוואה לנגיפי קורונה אחרים. נגיף הקורונה החדש משנת 2019 דומה בהרכב הגנום לנגיפי SARS ולכן קרוי גם SARS-CoV-2.

אחת הגישות לפיתוח טיפולים חדשים כנגד נגיף הקורונה, היא זיהוי תכשירים אנטי-ויראליים קיימים, המשמשים לזיהומים או התוויות אחרות. המחקר התמקד בעיקר ביעילות טיפולים כנגד SARS ו-MERS, אך התוצאות היו סותרות.

גישה אחרת לזיהוי טיפול תרופתי כנגד נגיף הקורונה כוללת פיתוח טיפולים חדשים המבוססים על הבנה גנומית וביופיזית של נגיף הקורונה הפרטני, במטרה להפריע לנגיף עצמו או לשבש את הדרישות המטבוליות שלו.

קיים עניין רב בטיפולים אנטי-ויראליים המכוונים כנגד Papain-Like Protease, המהווה יעד חשוב מאחר ומדובר בחלבון בעל תפקודים רבים, כולל התחמקות ממערכת החיסון הטבעית. Disulfiram דווח כמעכב חלבון זה בנגיפי MERS ויש מספר קטגוריות תרופות אחרות הנבחנות כנגד יעד זה.

גישות טיפול נוספות כוללות מתן טיפול אנטי-ויראלי המכוון לעיכוב ייצור רנ”א על הממברנה של הנגיף. לאחרונה, פותח מעכב המכוון כנגד יעד זה והדגים תוצאות מבטיחות כנגד זיהומי MERS. אפשרות נוספת היא לפתח טיפול כנגד חלבון Helicase, מרכיב חיוני הנדרש לשכפול הנגיף ועשוי לשמש כיעד אפשרי לטיפול תרופתי.

גישות טיפול אחרות מכוונות לשיפור מנגנוני ההגנה של המאכסן או שינוי הרגישות של המאכסן למניעת הדבקה או שכפול הנגיף. לדוגמא, אינטרפרון הינו מרכיב חיוני לבקרת שכפול נגיף לאחר הדקה ותוספת אינטרפרון רקומביננטי או מתן תרופות לגירוי תגובת אינטרפרון של המאכסן עשויים לשמש כגישת טיפול כנגד הנגיף.

הבנה טובה יותר של נגיף הקורונה תוביל להביא להזדמנויות נוספות לפיתוח טיפולים חדשים, אשר עשויים לסייע גם כנגד נגיפי קורונה חדשים העלולים להופיע בעתיד.

Drug Discov Today. 2020 Jan 30

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • סיכון מוגבר לאספירציה עם טיפול באגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 סביב פרוצדורות תחת הרדמה (JAMA Surgery)

    סיכון מוגבר לאספירציה עם טיפול באגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 סביב פרוצדורות תחת הרדמה (JAMA Surgery)

    בקרב חולים תחת טיפול בזריקה שבועית של אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 שארית תכולת קיבה רבה, גורם סיכון משמעותי לאספירציה בזמן הרדמה למרות הקפדה על ההנחיות לצום לפני פרוצדורות אלקטיביות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Surgery. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי השימוש ההולך וגדל בתרופות ממשפחת אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 להפחתת משקל ואיזון סוכר […]

  • הבדלים בהיקף העיכוב באבחנת מחלת צליאק בילדים (JAMA Netw Open)

    הבדלים בהיקף העיכוב באבחנת מחלת צליאק בילדים (JAMA Netw Open)

    בילדים באיטליה עם תסמינים פחות ספציפיים או הפרעה בשגשוג תועד עיכוב ארוך יותר באבחנה של מחלת צליאק, בעוד שאלו מתחת לגיל 3 שנים או עם היסטוריה משפחתית מאובחנים מוקדם יותר, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות 3,171 ילדים עם אבחנה של מחלת צליאק […]

  • ההשפעה של תכנית למניעת פציעות על בטיחות ילדים (Pediatrics)

    ההשפעה של תכנית למניעת פציעות על בטיחות ילדים (Pediatrics)

    התוכנית למניעת פציעות (The Injury Prevention Program, או TIPP) הינה תכנית ביוזמת האקדמיה האמריקאי לרפואת ילדים משנת 1983 שנועדה לסייע לרופאי ילדים במניעת חבלות לא-מכוונות בילדים. מנתונים שפורסמו בכתב העת Pediatrics עולה כי התוכנית הפחיתה ביעילות את היקף הפציעות בילדים במהלך השנתיים הראשונות לחייהם.  ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שהתוכנית קיימת מזה כארבעה עשורים, […]

  • מה בין חשיפה לפוראן ובין מחלת ריאות חסימתית כרונית? (BMC Public Health)

    מה בין חשיפה לפוראן ובין מחלת ריאות חסימתית כרונית? (BMC Public Health)

    חשיפה לפוראן, תרכובות כימיית המצויה במוצרי חקלאות, מייצבים, תרופות ואוכל, מלווה בעליה משמעותית בשיעורי הימצאות מחלת ריאות חסימתית כרונית (Chronic Obstructive Pulmonary Disease) ותמותה נשימתית, כך מדווחים חוקרים במאמר שפורסם בכתב העת BMC Public Health. במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים מסקר National Health and Nutrition Examination Survey בין 2013 עד 2018 וזיהו 270מבוגרים עם […]

  • נגיף קורונה עשוי להישאר בגוף במשך למעלה משנה (מתוך כנס ה-CROI)

    נגיף קורונה עשוי להישאר בגוף במשך למעלה משנה (מתוך כנס ה-CROI)

    מדענים מקליפורניה מצאו כי שרידים של נגיף COVID-19 עשויים להישאר בדם וברקמות לתקופה של למעלה משנה לאחר ההדבקה הראשונית בנגיף, כך דווח בכנס ה-Conference on Retroviruses and Opportunistic Infections. במחקר בנושא Long COVID זיהו החוקרים אנטיגנים של הנגיף בזרם הדם למשך עד 14 חודשים לאחר הזיהום ובדגימות רקמות במשך למעלה משנתיים לאחר ההדבקה בנגיף. שני […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה