pharmacology

פרוטוקול מחקר Hypobar להערכת מקומו של Canagliflozin להקלה על אירועי היפוגליקמיה לאחר ניתוח בריאטרי (Diabet Med)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Diabetic Medicine מדווחים החוקרים על הפרוטוקול של מחקר קליני בשם HypoBar I להערכת מקומו של Canagliflozin בטיפול להקלה על אירועי היפוגליקמיה לאחר ניתוח בריאטרי.

היפוגליקמיה לאחר ניתוח בריאטרי הינו סיבוך נדיר אך מגביל מאוד, אשר לרוב מדווח לאחר ניתוח מעקף קיבה. הפתופיזיולוגיה בבסיס היפוגליקמיה לאחר ניתוח בריאטרי אינה מובנת היטב ואפשרויות הטיפול הן בעלות יעילות מוגבלת ו/או כרוכות בתופעות לוואי משמעותיות. טיפול ב-Acarbose מאט עיכול וספיגת פחמימות ולרוב נחשב כקו הטיפול התרופתי הראשון במקרים אלו, אך תופעות הלוואי במערכת העיכול מגבילות את היענות החולים לטיפול. Canagliflozin מעכב ספיגה תלוית-נתרן של סוכר במעי ובכליה ומפחית עליות לאחר-ארוחה ברמות סוכר, אינסולין ואינקרטינים לאחר ניתוח מעקף קיבה -השפעות העשויות להקל על היפוגליקמיה לאחר ניתוח בריאטרי.

מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את ההשפעה על רמות סוכר בדם במהלך היומיום בחולים עם היפוגליקמיה לאחר ניתוח בריאטרי תחת טיפול ב- Canagliflozin או Acarbose לעומת פלסבו ולבחון את המנגנונים בבסיס התגובה לטיפול.

מחקר HypoBar I הינו מחקר כפל-סמיות, אקראי, להערכת היעילות של Canagliflozin במינון 300 מ”ג, פעמיים ביום, לאורך תקופה של ארבעה שבועות, בהשוואה ל-Acarbose במינון 50 מ”ג, שלוש פעמים ביום, או פלסבו, להפחתת הסיכון להיפוגליקמיה לאחר ניתוח בריאטרי, כמו גם את השפעת ההתערבות על משק הסוכר ותגובות אנטרו-אנדוקריניות.

החוקרים כותבים כי במידה ותוצאות המחקר יתמכו בסבילות, בטיחות ויעילות הטיפול, אזי Canagliflozin עשוי לשמש כאפשרות טיפול חדשה בחולים עם היפוגליקמיה לאחר ניתוח בריאטרי. מחקר HypoBar I עשוי גם לחשוף מנגנונים חדשים בבסיס ההפרעה במשק הסוכר לאחר ניתוח בריאטרי ובעקבות זאת, ייתכן וניתן יהיה לזהות יעדי טיפול חדשים.

Diabet Med, March 29, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה