Pregnancy

שיעור הריונות גבוה בשיטת הפריה חדשה בתרבית

חוקרים מדווחים כי בשימוש בהפריה חוץ-גופית (IVF), גידול בתרבית של העוברים האנושיים יחד עם תאי endometrium הביא ליצירת בלסטוציטים בשיעור של 50% לפחות, לשיעור הריונות גבוה, ולתוצאות לידה תקינות.

לדברי החוקרים, בשימוש בחומרי גידול התרביות המשווקים נעצרת התפתחותם של כ-60% מהעוברים. לכן, הם מוסיפים, קיים צורך בשיטות שיובילו לשיעורי התפתחות גבוהים יותר.

מחקרים קודמים מצאו כי במהלך ההתפתחות התוך-רחמית מקיים העובר “דיאלוג מולקולרי” עם תאי אפיתל ה-endometrium. בהתבסס על כך, פיתחו החוקרים מערכת שבה מגודלים העוברים in vitro בנוכחות תאים אלו, מתוך תקווה לשיפור שיעורי ההיווצרות של בלסטוציטים.

הממצאים הנוכחיים מבוססים על מחקר שנערך בקרב 260 נשים שעברו הפריה חוץ-גופית ו-469 נשים שקיבלו תרומת ביצית.

בקרב הנשים שהשתמשו בביצית שלהן, עמד שיעור היווצרות הבלסטוציטים על 50.8%, ושיעורי הכניסה להריון והשרשת העובר עמדו על 33.9% ו-19.2%, בהתאמה. בקרב הנשים שנמצאו בתכנית לקבלת תרומת ביצית, השיעורים המתאימים עמדו על 58.2%, 57%, ו-31%.

למרות ששיעור יצירת הבלסטוציטים נותר קבוע במהלך חמש שנות המחקר, שיעורי הכניסה להריון והופעת ההשרשה השתפרו באופן ניכר. לדוגמא, בנשים שהשתתפו בתוכנית תרומת הביציות, שיעורי הכניסה להריון וההשרשה בשנת 1997, 37.2% ו- 19%, בהתאמה, עלו ל-62% ו-38.4% בשנת 2001.

החוקרים מציינים כי ב-57 (41%) מתוך 139 הלידות שהתרחשו התפתחו כמה הריונות, ובמקרה אחד (0.7%) הופיע הריון רב-עוברי. שיעור הפגיעות המולדות בלידה עמד על 2.5%.  

החוקרים מציינים עוד כי העברת הבלסטוציט לאחר הגידול עם תאי ה-endometrium הובילה לשיעור היווצרות בלסטוציטים שעמד על 50% לפחות, דבר שאיפשר בחירה של העוברים הטובים ביותר וכך הפחית את הכמות הגדולה של העוברים המועברים. הם מוסיפים כי הפחתה זו מסייעת בהקטנת הסיכון להופעת הריונות רב-עובריים.

Fertil Steril 2003;80:1162-1168.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה