Pregnancy

טיפול משולב מקל על בחילות והקאות בהריון (Annals of Internal Medicine)

מחקר שנערך לאחרונה מצא ראיות נוספות התומכות ביעילות של דיקור סיני בשילוב דיקלקטין (דוקסילאמין-פירידוקסין) בהקלה על בחילות והקאות במהלך היריון

מחקר שנערך לאחרונה ופורסם ב-Annals of Internal Medicine מצא ראיות נוספות התומכות ביעילות של דיקור סיני בשילוב דיקלקטין (דוקסילאמין-פירידוקסין) בהקלה על בחילות והקאות במהלך היריון (NVP – Nausea and vomiting of pregnancy). בעוד שההשפעה הקלינית של כל התערבות בפני עצמה קטנה יחסית, השילוב של דיקור סיני ודיקלקטין הראה יתרונות משמעותיים יותר. החוקר הראשי, ד”ר שיאו-קה וו מהמחלקה למיילדות וגינקולוגיה בבית החולים של אוניברסיטת היילונגג’יאנג לרפואה סינית סין, מדגיש את הפוטנציאל של טיפול משולב זה באומרו ש”יש צורך דחוף לקבוע משטר טיפול בטוח בהריון ולהתוות דרכי פעולה לניהול NVP חמור”.

NVP משפיע על עד 85% מהנשים במהלך ההיריון, כך ש-80%-90% מהן סובלות מתסמינים קלים בלבד. עם זאת, NVP חמור והקאות יתר בהיריון (Hyperemesis gravidarum) מתפתחים בכ-10%. “למרבה הצער” אמר ד”ר וו, “רופאים רבים חוששים לטפל באמצעות תרופות נוגדות הקאה בגלל החשש להשפעות טרטוגניות”.

המחקר נערך ב-13 בתי חולים בסין מיוני 2020 עד פברואר 2022 וכלל 352 נשים בתחילת ההיריון עם NVP בינוני עד חמור. המשתתפות חולקו באופן אקראי ל-4 קבוצות טיפול שנמשך 14 ימים וכלל דיקור למשך 30 דקות בתוספת דיקלקטין, דיקור דמה (Sham Acupuncture) למשך 30 דקות בתוספת דיקלקטין, דיקור בתוספת פלצבו ודיקור דמה בתוספת פלצבו. התוצא העיקרי היה הפחתה במדד ה-Pregnancy-Unique Quantification of Emesis  (PUQE) ביום ה-15 ביחס לבסיס (ציון נמוך מ-6 מצביע על NVP קל, 6-12 מצביע על NVP בינוני ו-13 ומעלה מצביע על NVP חמור). תוצאים משניים כללו איכות חיים, סיבוכים אימהיים ועוד.

תוצאות המחקר הראו כי הטיפול המשולב הביא לירידה גדולה יותר אם כי עדיין קטנה במדד PUQE, בהשוואה לטיפולי הביקורת (הפחתה ממוצעת של -1.6, 95% CI 2.2-0.9). כמו כן, בהשוואה לטיפולי פלצבו, הטיפול התרופתי הביא ליותר ישנוניות, בעוד שדיקור הוביל לקוצר נשימה, חבורות, גירד וכאבים תכופים יותר. יש לציין כי נצפה סיכון גבוה יותר לתינוקות שנולדו קטנים לגיל ההיריון (SGA) בקרב אימהות שנטלו דיקלקטין לעומת פלצבו (OR 3.8, 95% CI 1-14.1).

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה