Prematurity

האם יש הבדלים בתוצאות הקוגניטיביות בין Bevacizumab ובין לייזר לטיפול ברטינופתיה של פגות (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Society of Retina Specialists)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Society of Retina Specialists עולה כי אין הבדלים משמעותיים בתוצאות הקוגניטיביות בחולים עם רטינופתיה של פגות שטופלו בזריקה לתוך הזגוגית של  Bevacizumab לעומת אלו שהופנו לטיפולי לייזר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מתן Bevacizumab בזריקה לתוך הזגוגית לטיפול ברטינופתיה של פגות עשוי לגרום נזק קל יותר לרשתית ומהווה טיפול מהיר יותר, בהשוואה לטיפולי לייזר, אך קיים חשש כי הטיפול התרופתי יוביל לליקוי נוירו-התפתחותי עקב דיכוי אפשרי של VEGF שהינו גורם נוירו-התפתחותי חשוב.

החוקרים השלימו מחקר פרוספקטיבי שכלל 277 משתתפים (גיל ממוצע של 8 שנים) שנולדו בטאיוואן וחולקו לאחת מארבע קבוצות: ילדים שנולדו במועד, ילדים שנולדו לפני המועד וללא רטינופתיה של פגות, ילדים עם רטינופתיה של פגות שלא קיבלו טיפול, או ילדים עם רטינופתיה של פגות שקיבלו טיפול ב- Bevacizumab ו/או לייזר.

התוצאות הקוגניטיביות של המשתתפים נבחנו באמצעות מדד FIQ (או Full-scale Intelligence Quotient) אשר חושב ע”י Wechsler Intelligence Scale for Children.

מהנתונים עולה כי באלו עם רטינופתיה של פגות תועדו מדדי FIQ נמוכים יותר משמעותית, בהשוואה לאלו ללא רטינופתיה של פגות שנולדו במועד או אלו שנולדו מוקדם. עם זאת, לא תואר הבדל מובהק סטטיסטית במדדי FIQ בין אלו שקיבלו טיפול ב- Bevacizumab, אלו שטופלו בלייזר, או אלו שטופלו בלייזר וב- Bevacizumab.  אמנם תועדה מגמה של מדדים מעט נמוכים יותר בקבוצת הטיפול המשולב, אך ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית.

מניתוח סטטיסטי עלתה קורלציה שלילית מובהקת סטטיסטית בין גיל היריון וחדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר ובין מדדי FIQ.

החוקרים מסכמים וכותבים כי עד גיל 8 שנים, בילדים עם רטינופתיה של פגות תועדו מדדי FIQ נמוכים יותר, בהשוואה לאלו שנולדו במועד. עם זאת, טיפולים שונים כנגד רטינופתיה של פגות לא הובילו להבדלים משמעותיים במדדי FIQ. הגורמים החשובים ביותר שנקשרו עם התוצאות הקוגניטיביות כללו את גיל ההיריון ואת תפקודי הראיה של המטופלים.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Society of Retina Specialists

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה