Psoriasis

השכיחות והמאפיינים הקליניים של דלקת ענביה על-רקע דלקת מפרקים פסוריאטית (Int Ophthalmol)

עין

במאמר שפורסם בכתב העת International Ophthalmology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש להערכת האפידמיולוגיה והמאפיינים הקליניים של דלקת ענביה על-רקע דלקת מפרקים פסוריאטית (Psoriatic Arthritis), מהן עולה כי המעורבות העינית בנפוצה באחד מכל 37 חולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית ועשויה להופיע עוד לפני התסמינים המפרקיים. לרוב מדובר בדלקת ענביה קדמית, חד-צדדית, עם שיעורי הישנות גבוהים.

 

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לתאר את האפידמיולוגיה והמאפיינים הקליניים של דלקת ענביה על-רקע דלקת מפרקים פסוריאטית במדריד, ספרד. הם התמקדו בחולים לאחר גיל 18 שנים עם אבחנה של דלקת ענביה על-רקע דלקת מפרקים פסוריאטית, אשר טופלו במרכז רפואי אחד במדריד בין תחילת שנת 2017 ועד סוף שנת 2019. המאפיינים האפידמיולוגיים והנתונים הקליניים נאספו מהרשומות הרפואיות הממוחשבות.

 

מבין 494 חולים עם דלקת מפרקים שגרונית, ב-13 חולים (6 גברים ו-7 נשים) תועדה אבחנה של דלקת ענביה. שיעורי היארעות דלקת ענביה על-רקע דלקת מפרקים פסוריאטית עמדו על 0.05 מקרים ל-100,000 חולים/שנה ושיעורי ההימצאות עמדו על 2.19 מקרים ל-100,000 אנשים.

 

שיעורי הימצאות דלקת ענביה פעילה בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית עמדו על 2.6%. האירוע הראשון של דלקת ענביה (גיל ממוצע של 48.15 שנים) היה דלקת קדמית וחד-צדדית ברוב הגדול של המקרים (92.3%). במרבית החולים (69.2%) תועד מהלך חוזר עם 0.92 התלקחויות למטופל בשנה.

 

דלקת ענביה הופיעה לפני אבחנת דלקת מפרקים פסוריאטית ב-62.5% מהחולים.

 

ב-23.1% מהחולים עם דלקת ענביה על-רקע דלקת מפרקים פסוריאטית הייתה עדות ל-HLA-B27, כאשר ב-7.7% הייתה עדות ל-HLA-Cw6.

 

ממצאי המחקר מעידים כי דלקת ענביה מתפתחת בכ-3% מהחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית, עשויה להופיע לפני תסמינים מפרקיים והסיבוך הנפוץ ביותר של מקרים אלו הוא לחץ תוך-עיני מוגבר והתפתחות קטרקט.

 

Int Ophthalmol, Aug 30, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה