Pulmonary IPF & Other

טיפול ב-Tezepelumab מפחית ביקורים בחדרי מיון ואשפוזים בשל אסתמה חמורה (Ann Allergy, Asthma & Immunol)

טיפול ב- Tezepelumab(טזספייר) הפחית את הפניה לשירותים רפואיים בשל אסתמה, לצד הפחתת חומרת התלקחויות מחלת הריאות עם צורך באשפוז, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Annals of Allergy, Asthma & Immunology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Tezepelumab הינו נוגדן הומאני חד-שבטי, אשר במחקר NAVIGATOR בשלב 3 הפחית התלקחויות אסתמה והביא לשיפור בתפקוד הריאתי ובאיכות החיים הבריאותית של חולים עם אסתמה חמורה ולא-נשלטת. עם זאת, אין מידע רב אודות ההשפעה של הטיפול התרופתי על ניצול שירותים רפואיים בקרב חולים אלו.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לקבוע אם טיפול ב- Tezepelumab מפחית את הפניות של חולים עם אסתמה להערכה רפואית.

במחקר NAVIGATOR חולקו באקראי חולים לקבלת Tezepelumab בזריקה תת-עורית במינון של 210 מ”ג או פלסבו, אשר ניתנו כל ארבעה שבועות למשך 52 שבועות. לצורך ניתוח הנתונים כעת התמקדו החוקרים בפניה להערכה רפואית בשל אסתמה.

החוקרים מדווחים כי בקרב מטופלים ב- Tezepelumab (528 חולים) תועד שיעור נמוך יותר של פניות לא-מתוכננות למומחים (285 פניות בזרוע הטיפול ב- Tezepelumab לעומת 406 פניות בזרוע הפלסבו), שיחות טלפון עם איש צוות רפואי (234 מקרים לעומת 599 מקרים, בהתאמה), העברות באמבולנס (5 מקרים לעומת 22 מקרים, בהתאמה), ביקורים בחדרי מיון ללא אשפוז (16 מקרים לעומת 37 מקרים), אשפוזים (14 מקרים לעומת 78 מקרים, בהתאמה) וימי טיפול מוגבר (0 לעומת 31, בהתאמה), בהשוואה למטופלים בזרוע הפלסבו (531 חולים).

בקרב חולים עם אשפוזים בשל התלקחות אסתמה, ב-38% מאלו שאושפזו וטופלו ב- Tezepelumab תועד אירוע בדרגה חמורה, זאת בהשוואה ל-82% מהחולים המאושפזים שהיו בזרוע הפלסבו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול ב- Tezepelumab הפחית משמעותית את הפניות להערכה רפואית מצד חולים עם אסתמה, בהשוואה לפלסבו, בנוסף להפחתת חומרת התלקחויות אסתמה שהובילו לאשפוז. לאור זאת, Tezepelumab עשוי להפחית את הנטל הכולל של אסתמה חמורה ולא-מאוזנת.

Ann Allergy, Asthma & Immunol, May 30. 2023

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה