Renal Failure

לשימוש במעכבי ACE השפעה מיטיבה בחולים עם מיקרואלבומינוריה, גם בהעדר יתר לחץ-דם והיפרכולסטרולמיה

טיפול במיקרואלבומינוריה עם ACE inhibitors בהעדר יתר לחץ-דם והיפרכולסטרולמיה מוריד את שיעור הארועים הקרדיו-וסקולרים והכלייתיים ב- 44% לאורך תקופה של 4 שנים. כך הוצג ב- Heart Association (AHA) Scientific Sessions.

במסגרת מחקר ה- Prevention of Renal Vascular End-Stage Disease Intervention Trial (PREVEND IT), 854 חולים חולקו אקראית ובצורה דו-סמויה לארבע קבוצות; טיפול במעכב ACE או פלסבו תואם וטיפול בתכשיר להורדת כולסטרול או בפלסבו תואם. המעקב הממוצע נמשך 46 חודשים.

בחולים שהושמו בקבוצה שטופלה במעכב ACE, fosinopril (בארץ- וסופריל) 20 מ”ג, נמדדה ירידה של 23% באלבומין בשתן, והפחתה סיגניפיקנטית בכמות הארועים הקרדיו-וסקולרים והכלייתיים.

טיפול בתרופה להורדת כולסטרול, pravastatin ( ליפידל / פרוסטטין) 40 מ”ג, לא הביא להפחתה באלבומין בשתן, ונקשר בירידה בלתי סיגניפיקנטית של 25% בכמות הארועים הקרדיו-וסקולרים והכלייתיים.

הגיל הממוצע של החולים היה 51 ± 12 שנים, 65% מהם גברים. 5% סבלו מארוע קרדיו-וסקולרי קודם ו- 3% טופלו בתרופה קרדיו-וסקולרית בעבר. הפרשת אלבומין ממוצעת בשתן היתה 22.9 מ”ג ליממה.

החוקרים טוענים כי המחקר מצביע על כך שלמיקרואלבומינוריה השפעה על השרידות וכי יש לטפל בה בצורה אגרסיבית, גם כאשר היא איננה מלווה בלחץ-דם גבוה. מוקדם עדיין לקבוע הנחיות טיפוליות חדשות אולם כדאי להמליץ לחולים אלו על דיאטה, פעילות גופנית ואמצעים אחרים להורדת הסיכון הקרדיו-וסקולרי, הם אומרים.

AHA 2003 Scientific Sessions: Late-Breaking Clinical Trials. Presented Nov. 12, 2003.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה