Renal Failure

doxercalciferol מרסן פעילות יתר של הפארא-תירואיד בחולי כליה (Am J Kidney Dis)

חוקרים מדווחים כי Doxercalciferol מוריד באופן בטיחותי את רמות ה-PTH בחולים הסובלים מפעילות יתר של הפארא-תירואיד משנית למחלת כליות כרונית.  

החוקרים מציינים כי calcitriol מוביל לאותן תוצאות, אך האינדקס התרה-פויטי הנמוך שלו ותופעות הלוואי הכרוכות בשימוש בו הכוללות היפר-קלצמיה, מעוררים דאגה.

הכדי לקבוע האם doxercalciferol עשוי להוות תחליף מתאים, חילקו החוקרים באקראי את 55 החולים שהשתתפו במחקר הסובלים ממחלת כליות כרונית בדרגת חומרה 3 או 4 ונמצאו בהן רמות PTH קבועות הגבוהות מ-85ng/L, למתן אורלי של טיפול בתרופה או של פלצבו.

כעבור 24 שבועות ירדו ריכוזי ה-PTH הממוצעים בפלסמה בשיעור משמעותי של 46% בקבוצת הטיפול הפעיל. בקבוצה שקיבלה פלצבו לא נצפה שינוי.

לא נמצאו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות מבחינת ריכוזי הסידן או הזרחן בסרום או מבחינת רמות הסידן בשתן. לא נמצאו הבדלים גם בשכיחות הופעת היפר-קלצמיה, היפר-פוספטמיה, ו-hypercalciuria.

בנוסף, לא נמצא שוני בין הקבוצות בשכיחות תופעות הלוואי ובשיעור הסינון הגלומרולרי.  

החוקרים מסכמים כי לאור הממצאים, נמצאה התרופה יעילה ביותר בהפחתת רמות ה-PTH בקרב החולים שנבדקו. אולם, הם גם קוראים לביצוע מחקרים ארוכי טווח, שיכללו נטילת ביופסיות עצם, לצורך הגדרת פעילויות ה-doxercalciferol ותיפקודו בטווח הארוך.

Am J Kidney Dis 2004;43:877-890.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה