Rheumatoid Arthritis

תוצאות מבטיחות ל-Peresolimab בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (N Engl J Med)

במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי התכשיר הניסיוני Peresolimab, נוגדן חד-שבטי הומאני הפועל כאגוניסט לקולטן ל-PD-1, הדגים יעילות בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית.

המחקר בשלב 2 היה מחקר אקראי-מבוקר, כפל-סמיות, שכלל 98 מבוגרים עם דלקת מפרקים שגרונית בדרגה בינונית-עד-חמורה ועמידה לטיפול.  המשתתפים חולקו באקראי לקבלת Peresolimab במינון 700 מ”ג, Peresolimab במינון 300 מ”ג, או פלסבו, אשר ניתנו דרך הוריד אחת לארבעה שבועות.

התוצא העיקרי היה השינוי במדד DAS28-CRP (או Disease Activity Score ב-28 מפרקים עם רמות CRP) מתחילת המחקר עד לאחר 12 שבועות.

מהנתונים לאחר 12 שבועות עולה כי רק בקרב מטופלים ב- Peresolimab במינון 700 מ”ג תועד שינוי גדול יותר משמעותית במדדי DAS28-CRP, בהשוואה לחולים בזרוע הפלסבו. בקרב חולים תחת Peresolimab במינון 700 מ”ג שיעורי התגובה לפי ACR20 היו גבוהים יותר, אך לא תועדו שיעורי תגובה גבוהים יותר לפי מדדי ACR50 או ACR70, בהשוואה לפלסבו.

פרופילי הבטיחות היו דומים בזרועות הטיפול ב- Peresolimab ובזרוע הפלסבו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי הפעלת מסלול PD-1 עם התכשיר הניסיוני Peresolimab הדגימה יעילות בטיפול בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית. עם זאת, הם קוראים להשלים הערכה של השפעות Peresolimab על הסיכון לממאירות מאחר והנוגדן החד-שבטי פועל במנגנון הפוך לטיפול כנגד גידולים ממאירים החוסמים את פעילות PD-1.

N Engl J Med, June 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה