Rheumatoid Arthritis

טיפול CAR-T כנגד לימפומה עשוי להקל על תסמיני מחלת מפרקים ריאומטית (Bone Marrow Transplantation)

טיפול CAR-T (או Chimeric Antigen Receptor-T-cell) עשוי לשמש כאפשרות יעילה לטיפול בחולים עם לימפומה שאינה הודג’קין של תאי B לצד שיפור תסמיני מחלה אוטואימונית ריאומטית בחולים עם שתי המחלות במקביל, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Bone Marrow Transplantation.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לא ידוע אם טיפול CAR-T כנגד CD19 מהווה אמצעי בטוח ויעיל לטיפול בחולים עם לימפומה שאינה הודג’קין במקביל למחלה אוטואימונית ריאומטית. הם התבססו על נתוני מאגר TriNetX לזיהוי חולים עם לימפומה שאינה הודג’קין שקיבלו טיפול זה בין ינואר 2019 ועד ינואר 2023 והשוו את מרווח הזמן עד לטיפול הבא או עד לתמותה ואת שיעורי ההישרדות ב-58 חולים עם מחלה אוטואימונית נלווית ו-58 חולים תואמים ללא מחלה אוטואימונית.

במסגרת המחקר נבחנו שיעורי תסמונת שחרור ציטוקינים בחולים שקיבלו טיפול CAR-T לאחר ינואר 2021 ותסמונת ICANS (או Immune Effector Cell-Associated Neurotoxicity) במדגם קטן יותר של חולים שקיבלן את הטיפול לאחר ינואר 2022. עוד בחנו החוקרים את פעילות מחלה אוטואימונית בחולים עם משלב לימפומה ומחלה אוטואימונית.

החוקרים מדווחים כי לא היו הבדלים משמעותיים בשיעורי תסמונת שחרור ציטוקינים או תסמונת ICANS בין חולים עם וללא מחלות אוטואימוניות. עוד תועדו תוצאות דומות בהערכת מרווח הזמן עד לטיפול הבא או לתמותה ובשיעורי ההישרדות הכוללים.

בקרב חולים עם מחלה אוטואימונית נלווית תועדו מדדי דלקת נמוכים יותר, היעלמות נוגדנים עצמיים קודמים ושימוש מופחת בסטרואידים ותרופות ממשפחת DMARD (או Disease-Modifying Anti-Rheumatic Drugs) לאחר טיפול CAR-T.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על תועלת אפשרית לטיפול CAR-T כנגד לימפומה שאינה הודג’קין גם כנגד מחלה אוטואימונית ריאומטית.

Bone Marrow Transplantation, Aug 21, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה