Rheumatoid Arthritis

תוצאות טיפול בזריקה תת-עורית ב-Abatacept בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (Clin Rheumatol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Clinical Rheumatology עולה כי בקרב חולים עם דלקת מפרקים שגרונית (Rheumatoid Arthritis), בקרב חולים עם עדות לנוגדנים כנגד Rheumatoid Factor (או RF) ונוגדני ACPA (או Anti-Citrullinated Protein Antibody) תועדו שיעורים גבוהים יותר של הקפדה על טיפול ב- Abatacept (אורנסיה) לאחר שנתיים, בהשוואה לחולים ללא עדות לשני סוגי הנוגדנים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי במחקר ASCORE להערכת טיפול בדלקת מפרקים שגרונית תועדו שיעורים גבוהים יותר של הקפדה על טיפול ותגובה קלינית ל- Abatacept כקו-טיפול ראשון לעומת קו-טיפול מתקדם יותר. כעת הם השלימו ניתוח פוסט-הוק של מחקר ASCORE להערכת שיעורי הקפדה על טיפול לאחר שנתיים, יעילות ובטיחות זריקה תת-עורית של Abatacept בגרמניה, אוסטריה ושווייץ.

מדגם מחקר כלל מבוגרים עם דלקת מפרקים שגרונית שהחלו טיפול בזריקות תת-עוריות של Abatacept במינון 125 מ”ג כל שבוע. התוצא העיקרי היה שיעורי הקפדה על טיפול ב- Abatacept לאחר שנתיים. תוצאי סיום משניים כללו את שיעור החולים עם פעילות מחלה נמוכה/הפוגה לפי קריטריוני DAS28-ESR עד 3.2 נקודות, מדד SDAI (או Simplified Disease Activity Index) של עד 11 נקודות, ומדד CDAI (או Clinical Disease Activity Index) של עד 10 נקודות.

מהנתונים עולה כי שיעורי הקפדה על טיפול ב- Abatacept לאחר שנתיים עמדו על 47.6% בכלל המדגם; שיעורי ההקפדה על הטיפול לאורך זמן היו הגבוהים ביותר בחולים שלא קיבלו בעבר טיפול ביולוגי (50.5%). בחולים עם עדות לנוגדנים כנגד RF ונוגדני ACPA בתחילת המחקר תועדו שיעורים גבוהים יותר של הקפדה על הטיפול התרופתי לאחר שנתיים, בהשוואה לחולים עם עדות לאחד הנוגדנים בלבד, או חולים ללא עדות לאף אחד מנוגדנים אלו, זאת ללא תלות בקו הטיפול התרופתי.

לאחר שנתיים, בשיעור גבוה יותר של חולים שלא קיבלו בעבר טיפול ביולוגי תועדה פעילות מחלה נמוכה או הפוגה, בהשוואה לחולים עם היסטוריה של טיפול ביולוגי אחד או יותר.

החוקרים כותבים כי בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית ועדות לנוגדנים כנגד RF ו-ACPA תועדו שיעורים גבוהים יותר של הקפדה על טיפול ב- Abataceptלאחר שנתיים. זיהוי מוקדם של חולים עם דלקת מפרקים שגרונית ועדות לנוגדנים העצמיים עשויים לסייע במתן טיפול ממוקד לחולים אלו עם תוצאות טובות יותר, כולל שיעורים גבוהים יותר של הפוגה במחלה או פעילות מחלה נמוכה.

Clin Rheumatol, June 14, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה