Schizophrenia

משרד הבריאות בקמפיין חדש כנגד הסטיגמה שמלווה את מתמודדי הנפש

הודעת משרד הבריאות

 

30% לא יפנו לעזרה מקצועית ולטיפול בשל המבוכה, הבושה והחשש מתיוג חברתי שלילי, 58% היו חוששים לפתח קשר זוגי עם אדם המתמודד עם מחלת נפש, כ-70% היו רואים בעיה בקבלת מתמודד עם מחלת נפש לעבודה

 

משרד הבריאות יוצא בקמפיין ייחודי ורגיש, המביא למרכז השיח את מתמודדי הנפש והאתגרים איתם הם מתמודדים. הקמפיין מבוסס על עדויות של מתמודדי נפש הקוראים לנו, הציבור, לא להתבייש ולדבר על המחלה עם הסביבה הקרובה והרחוקה.

 

המסר חשוב של הקמפיין, “מתמודדי נפש מתמודדים עם החיים קצת יותר – אם כולנו נבין זאת הם יתמודדו קצת פחות”, נולד לאחר סקר שביצע המשרד בנושא, ממנו עלה ש-30% מהמשיבים לא יפנו לעזרה מקצועית ולטיפול בשל המבוכה, הבושה והחשש מתיוג חברתי שלילי. עוד עלה מהסקר כי 58% מהמשיבים היו חוששים לפתח קשר זוגי עם אדם המתמודד עם מחלת נפש, כ-70% מהמשיבים היו רואים בעיה בקבלת מתמודד עם מחלת נפש לעבודה.

 

הקמפיין הופק ע”י לשכת הפרסום הממשלתית, ונעשה בשותפות ותמיכה של הנהלת משרד הבריאות והאגף לבריאות הנפש, המועצה הארצית לשיקום פסיכיאטרי בקהילה, אנוש – העמותה הישראלית לבריאות הנפש, עמיתים לזכויות בבריאות הנפש, החברה למתנסים אדם-קהילה-חברה, ועמותת לשמה לשילוב מתמודדים והעצמה בבריאות הנפש.

 

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ׳ נחמן אש: ״מתמודדי הנפש חיים עם קושי שהוא ״שקוף״ לרוב הציבור שחי לצידם. תפקידנו לתת מקום להתמודדות שלהם ולהסיר מהם את נטל הבושה. מערכת הבריאות שמה לעצמה בראש סדרי העדיפויות לא רק את הטיפול הנפשי אלא גם את טיפול במעמסה הכבדה של הסטיגמה. זהו קמפיין תקדימי ורגיש  שנעשה בשיתוף מלא עם ארגונים המסייעים בטיפול  במתמודדי נפש ועם אנשים נפלאים שהתגייסו למשימה ושמו עצמם מול עדשות המצלמה״

 

ד״ר טל ברגמן, ראש שרותי בריאות הנפש במשרד הבריאות: “תחום בריאות הנפש נמצא בראש סדר העדיפויות של משרד הבריאות. כל אחד רוצה וחייב להרגיש חלק משלם, חלק מחברה וחלק מקהילה והקמפיין משקף את האחריות הציבורית של כל אחד ואחת בישראל, כדי שנוכל לעשות את השינוי החברתי הזה עבור המתמודדים. זהו רק צעד ראשון מתוך שורה של צעדים שיש לנקוט בהם כדי להביא את מערכת בריאות הנפש לסדר עדיפויות ציבורי גבוה, שיאפשר תקצוב הולם עבור שירותים איכותיים קהילתיים ואשפוזיים לאזרחי המדינה הזקוקים לכך”.

 

* הסקר התבצע ע”י חברת כלים שלובים באמצעות ראיונות אינטרנטיים, בקרב 802 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הכללית בגילאי 18 ומעלה בישראל.

https://youtu.be/rgwsyeo4eHM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה