Schizophrenia

הוספת Evenamide לטיפול אנטי-פסיכוטי עשויה להביא לשיפור בתסמיני סכיזופרניה עמידה לטיפול (מתוך כנס מטעם ה-European Congress of Psychiatry)

בחולים עם סכיזופרניה עמידה לטיפול תועד שיפור בתסמינים בעקבות הוספת Evenamide לטיפול בתרופות אנטי-פסיכוטיות, בהשוואה לטיפול אנטי-פסיכוטי בלבד, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך כנס מטעם ה-European Congress of Psychiatry.

החוקרים מאיטליה השלימו מחקר בשלב 2 שכלל חולים עם סכיזופרניה עמידה לטיפול, במטרה לבחון את תוצאות הטיפול ב- Evenamide. המשתתפים חולקו באקראי לקבלת Evenamide במינון 7.5 מ”ג, 15 מ”ג, או 30 מ”ג, שניתן פעמיים ביום למשך עד שנה. ניתוח הנתונים כלל את 100 המשתתפים הראשונים שהשלימו שישה חודשים במחקר.

מהנתונים עולה כי חל שיפור מובהק סטטיסטית במדדי CGI-S (או Clinical Global Impression – Severity) ובמדד PANSS (Positive and Negative Syndrome Scale) מתחילת המחקר ועד לאחר שישה חודשים (p<0.001 בשני המקרים). החוקרים מדווחים כי על-בסיס מדד PANSS, שיעורי התגובה לאחר שישה חודשים עמדו על 39.2%. בנוסף, מדדי CGI-S ירדו מ-4.6 ל-3.7 בעקבות הטיפול התרופתי.

מהערכת מדדי CGI-C (או CGI-Change) עלה כי במרבית המשתתפים (84.6%) תועד לפחות שיפור מינימאלי.

עם זאת, אין הגדרה אחידה ומקובלת לתגובה בחולים עם סכיזופרניה עמידה לטיפול תחת טיפול אנטי-פסיכוטי ודרושים מחקרים נוספים בנושא. על-מנת להתגבר על סוגייה זו, הושלם מחקר נוסף בו החוקרים אפיינו את המשתתפים שהגיבו לטיפול. באופן ספציפי, הם הגדירו תגובה מלאה כשיפור של לפחות 20% במדד PANSS ושיפור רב לפחות במדד CGI-C, כמו גם שיפור של לפחות נקודה אחת במדד CGI-S עם מדד של עד 3 נקודות. תגובה חלקית הוגדרה בנוכחות שיפור של לפחות 15% במדד PANSS, שיפור כלשהו במדד CGI-C ושיפור של לפחות נקודה אחת במדד CGI-S.

שיעור החולים שענו על הגדרות אלו של תגובה מלאה ותגובה חלקית עלה לאורך הזמן והגיע ל-26.8% ו-24.7%, בהתאמה, לאחר שישה חודשים.

ממצאי המחקרים מעידים כי בהשוואה לטיפול אנטי-פסיכוטי בלבד, הוספת Evenamide מובילה לשיפור סכיזופרניה עמידה לטיפול לאחר שישה חודשים, כאשר הטיפול נסבל היטב ומלווה במעט תופעות לוואי.

מתוך כנס מטעם ה-European Congress of Psychiatry

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה