Schizophrenia

התועלת של דור שני של תרופות אנטי-פסיכוטיות ארוכות-טווח במניעת אשפוז חוזר בחולי סכיזופרניה (Asian J Psychatr)

במאמר שפורסם בכתב העת Asian Journal of Psychiatry מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, התומכות בתועלת של זריקות ארוכות-טווח של תרופות אנטי-פסיכוטיות מדור שני במניעת אשפוזים חוזרים וקיצור משך האשפוז.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין עדויות רבות אודות עולם-אמיתי אודות התועלת של זריקות ארוכות-טווח של תרופות אנטי-פסיכוטיות מדור שני בחולי סכיזופרניה, בפרט בקרב אוכלוסייה עובדת ביפן. כעת הם ביקשו לבחון את התועלת של זריקות ארוכות-טווח של תרופות אנטי-פסיכוטיות מדור שני במניעת אשפוזים חוזרים בחולי סכיזופרניה, כולל חולים עובדים.

החוקרים השלימו מחקר רטרוספקטיבי, תצפיתי, מבוסס-אוכלוסייה, שהתבסס על נתוני מאגר Japan Medical Data Center לזיהוי חולי סכיזופרניה לפני או ביום המרשם הראשון לקבלת זריקות ארוכות-טווח של תרופות אנטי-פסיכוטיות מדור שני. הם בחנו את מספר האשפוזים מכל-סיבה, אשפוזים פסיכיאטריים ואשפוזים על-רקע סכיזופרניה בתחילת המחקר (365 ימים לפני תאריך האינדקס) ובמהלך מעקב בן שנה.

מבין 1,692 חולים שטופלו בזריקות אנטי-פסיכוטיות במהלך תקופת המחקר, 146 נכללו במחקר הנוכחי (55 מהם היו מועסקים בעבודה). גיל המשתתפים הממוצע על 37 שנים, מחצית היו נשים.

בתחילת המחקר, 61 חולים לא אושפזו. לאורך תקופת המעקב, 67 חולים (45.9%) אושפזו למשך עד שבעה ימים; כולל 100 אשפוזים מכל-סיבה (68.7%), 14 אשפוזים על-רקע פסיכיאטרי (76.2%) ו-114 אשפוזים על-רקע סכיזופרניה (78.1%).

בקרב החולים שהיו מועסקים בעבודה תועד שיעור גבוה יותר של הישרדות ללא-אשפוזים במהלך המעקב, בהשוואה לאלו שלא היו עצמאיים בתפקודם: 69.1% לעומת 61.5% אושפזו מכל-סיבה; 76.4% לעומת 67.0% אושפזו בשל הפרעה פסיכיאטרית ו-87.3% לעומת 71.4% אושפזו על-רקע סכיזופרניה.

ממצאי המחקר תומכים ביעילות זריקות ארוכות-טווח של תרופות אנטי-פסיכוטיות מדור שני במניעת אשפוזים של חולי סכיזופרניה ביפן. במהלך המעקב, בחולי סכיזופרניה שטופלו בזריקות אלו תועדה ירידה משמעותית במשך האשפוז ושיעור אשפוזים חוזרים, בהשוואה לתחילת המחקר.

Asian J Psychatr, Jun 7, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה