Schizophrenia

תוצאות מבטיחות לטיפול מוקדם ב-Paliperidone Palmitate בזריקה ארוכת-טווח כנגד סכיזופרניה (J Clin Psychiatry)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Psychiatry עולות תוצאות מבטיחות לזריקה ארוכת-טווח של Paliperidone Palmitate לטיפול בסכיזופרניה, אשר הוכחה כיעילה יותר מטיפול אנטי-פסיכוטי פומי, ללא תלות במשך המחלה.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את היעילות והבטיחות של זריקה ארוכת-טווח של Paliperidone Palmitate לעומת טיפול אנטי-פסיכוטי פומי במבוגרים עם אבחנה של סכיזופרניה ומשך מחלה משתנה (0-3 שנים או מעל 3 שנים).

החוקרים בחנו נתונים ברמת המטופל ממחקרי PRIDE, PROSIPAL ו-DREaM שנכללו בניתוח פוסט-הוק. הם השלימו הערכה שיטתית לקביעת תוצאי היעילות והבטיחות כללו הערכת התלקחות סכיזופרניה, מדד Personal and Social Performance, מדד Medication Satisfaction Questionnaire ואירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי. כישלון טיפול הוגדר כאשפוז פסיכיאטרי, מעצר או מאסר, התנהגות או מחשבות אובדניות, הפסקת טיפול בשל יעילות לא-מספקת ו/או בטיחות או סבילות, תוספת טיפול עקב יעילות לא-מספקת והחמרה משמעותית של התסמינים.

מהנתונים עולה כי שיעורי כשלון טיפול עם Paliperidone Palmitate היו נמוכים יותר לעומת טיפול פומי אנטי-פסיכוטי הן בחולים עם סכיזופרניה במשך 0-3 שנים (17.7% לעומת 25.3%, בהתאמה) והן באלו עם משך מחלה של מעל 3 שנים (32.3% לעומת 42.4%, בהתאמה).

מרווח הזמן עד לכישלון טיפול היה ארוך יותר משמעותית עם Paliperidone Palmitate לעומת טיפול אנטי-פסיכוטי פומי הן באלו עם סכיזופרניה במשך 0-3 שנים או מחלה במשך מעל 3 שנים.

שיעור אירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי היה דומה בין מטופלים ב- Paliperidone Palmitate ובין אלו שקיבלו טיפול אנטי-פסיכוטי פומי, ללא סוגיות בטיחות חדשות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ניתוח פוסט-הוק זה תומך בתועלת המשמעותית של Paliperidone Palmitate עם שיעורי תגובה טובים יותר מטיפול אנטי-פסיכוטי פומי כנגד סכיזופרניה. הממצאים מדגישים את התועלת האפשרית של טיפול בשלב מוקדם יותר של Paliperidone Palmitate כנגד סכיזופרניה.

J Clin Psychiatry, Sep 25, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה