Smoking Related Disorders

נער בן 16 אושפז במצב קשה עם קריסת ריאות לאחר שימוש בסיגריה אלקטרונית; איגודי בריאות הציבור והאגודה למלחמה בסרטן בקריאה להגברת האכיפה בקטינים ואף איסור השימוש במכשיר

נער בן 16 אושפז השבוע במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ לב וחובר למערכת ה-ECMO, לאחר שימוש בסיגריות אלקטרוניות. הנער אושפז בבית החולים שניידר עם קריסה של הריאות. לפני כשבועיים אושפז הנער בבית החולים קפלן עם חשד למחלת ריאות מסוג EVALI, ולאחר שלא חל שיפור במצבו פונה לשניידר, שם התקבל ליחידה לטיפול נמרץ לב במצב קשה מאד כשריאותיו אינן מתפקדות, והוא זקוק לתמיכה מלאה של מכשיר אקמו.

לדיווח של אור רביד ב-N12

בעקבות הדיווח, קוראים ארגוני בריאות הציבור לשיפור הפיקוח והאכיפה ואף לאיסור על השימוש במכשיר.

איגוד בריאות הציבור והחברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון פרסמו כי: “סיגריה אלקטרונית מסכנת חיים, מקרים דומים דווחו בעבר בישראל ובעולם; זוהי המחשה נוספת לסכנות הגלומות במוצרי הטבק והעישון. יש צורך בשיפור האכיפה ובפיקוח הדוק על מוצרי העישון הממכרים והמזיקים לבריאות, כדי להגן על בריאות הציבור ובפרט על בריאותם של ילדים.
סקרים מהשנים האחרונות מצביעים על עליה משמעותית בישראל בשימוש של בני נוער בסיגריה אלקטרונית חד פעמית. בגלל הזמינות והמחיר הנמוך, יחד עם מגוון הטעמים, הן קורצות במיוחד לבני נוער. אנו קוראים לממשלה לאסור לחלוטין על הסיגריה האלקטרונית החד פעמית ולדאוג לאכיפת איסור מכירת מוצרי טבק ועישון לקטינים”.

גם האגודה למלחמה בסרטן יצאה בקריאה לעירנות לסכנה בשימוש בסיגריות האלקטרוניות. אירה טולצ’ין, מקדמת הבריאות של האגודה למלחמה בסרטן מחדדת: “השימוש בסיגריות אלקטרוניות היא תופעה מסוכנת שהולכת ומתפשטת בקרב הילדים והנוער בישראל וחשוב לנו להדגיש שסיגריות אלקטרוניות הן מוצר מסוכן לבריאות ומאוד ממכר, לכן חיוני שההורים יהיו מודעים לנזקים הבריאותיים שעלולים להיגרם מעישון סיגריות אלקטרוניות ובמיוחד בקרב בני נוער אשר פגיעים במיוחד, שכן המוח ממשיך להתפתח עד גיל 25 לפחות. אנו יודעים כי שימוש בסיגריות אלקטרוניות מגביר סיכון להפרעות קשב וריכוז, לכאבי ראש ומיגרנות, אימפולסיביות, חוסר איזון רגשי, לדיכאון וחרדה, כמו כן, הגברת סיכון לאין אונות, להזדקנות מוקדמת של המוח ואסתמה במתבגרים כבר נמצא קשר בין סיגריות אלקטרוניות להתקפי לב, שבץ מוחי ויתר לחץ דם. מחקרים מעודכנים גם הצביעו על שינויים גנטיים המזוהים עם התפתחות גידולים סרטניים.”

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה