Smoking Related Disorders

שימוש בטבק ללא עשן מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים לאחר ניתוח החלפת מפרק ירך (J Arthroplasty)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Arthroplasty עולה כי שימוש בטבק ללא עשן מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים בחולים לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך.

במחקר העוקבה הרטרוספקטיבי התמקדו החוקרים בחולים שעברו ניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך והשוו את שיעור הסיבוכים במפרק בתוך שנתיים והסיבוכים הרפואיים בתוך 90 ימים מהניתוח באלו שדיווחו על שימוש בטבק ללא עשן (950 משתתפים) ואלו שנהגו לעשן (21,585 חולים), בהשוואה לקבוצת ביקורת תואמת של חולים שלא השתמשו בטבק (3,800 חולים ו-86,340 חולים, בהתאמה). החוקרים גם התאימו בין 922 חולין שדיווחו על טבק ללא-עשן ו-3,688 חולים שנהגו לעשן. מבין 250,026 חולים שזוהו במחקר, החוקרים מצאו כי 0.59% (1,481) דיווחו על שימוש בטבק ללא עשן.

מהתוצאות עולה כי שימוש בטבק ללא עשן לווה בשיעורים גבוהים יותר משמעותית לאורך 90 ימים לאחר הניתוח של הפרעה בריפוי פצע, דלקת ריאות, פקקת ורידים עמוקים, נזק כלייתי חד, דום לב, עירוי, אשפוזים חוזרים ועליה במשקל האשפוז, בהשוואה לאלו שלא השתמשו בטבק. עוד מדווחים החוקרים כי שימוש בטבק ללא עשן לווה בשיעורים גבוהים יותר משמעותית של פריקת מפרק תותב לאחר שנתיים, בהשוואה לאלו שלא השתמשו בטבק. בקרב אלו שדיווחו על שימוש טבק ללא-עשן דווח על שיעורים גבוהים יותר של סיבוכים במפרק באופן כללי.

מהנתונים עולה כי ישנה תת-אבחנה של שימוש בטבק ללא עשן בקרב חולים המופנים לניתוח אלקטיבי להחלפת מפרק הירך.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר עשויים לסייע למנתחים בהערכת הסיכון לסיבוכים בחולים לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך, תוך הבחנה בין עישון ובין שימוש בטבק ללא עשן.

J Arthroplasty, June 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה