Sport Medicine

מחקר תאונות snowboard במהלך 10 שנים בלפלנד (Scand J Med Sci Sports)

תאונות snowboard תועדו באזורי סקי בשוודיה בין השנים 1989-1999. כל הגולשים הפצועים שקיבלו טיפול במרכז רפואי מקומי תוך 48 שעות ממועד התאונה התבקשו למלא טפסי פציעה. רופאים העריכו את מצב הגולשים הפצועים וטיפלו בהם.

בסך הכל הופיעו 1775 פצועים, 568 מתוכם נפצעו בגלישת snowboard וגילם הממוצע עמד על 19 שנים. היחס בין מספר הנשים למספר הגברים היה 34% לעומת 66%, ושיעור הפציעות עמד על 3 מתוך 1000גולשים ליום, שיעור גבוה פי 3 מבסקי רגיל. רמת הכישורים של גולשי ה-snowboard הפצועים עלתה במהלך המחקר. בקרב גולשים מתחילים נמצא שיעור נמוך יותר של התנהגות מסוכנת בהשוואה לגולשים ברמה מתקדמת, כפי שהוערך באמצעות סקאלה אנלוגית ויזואלית.

54% מהפציעות התרחשו בפלג הגוף העליון. 35% מהפציעות התרחשו בפרקי הידיים או בזרוע התחתונה ושיעורם נמצא גבוה משמעותית בקרב גולשים בלתי-מנוסים (46%) בהשוואה לגולשים בעלי ניסיון בדרגה בינונית (32%), או לגולשים מתקדמים (20%).

האבחנה השכיחה ביותר היתה שברים בפרק היד או בזרוע התחתונה (20%). בגולשים מתקדמים הופיעו יותר פציעות ראש/צוואר (17%) בהשוואה לגולשים מתחילים (13%), אך ההבדל אינו משמעותי סטטיסטית.

החוקרים מסיקים כי עם העליה במיומנות הגלישה מופיע שינוי בדפוס הפציעות המתרחשות. הם ממליצים כי גולשי snowboard ישתמשו במגיני פרקים ובקסדות להגנה מפציעות.

Scand J Med Sci Sports : 14; 2;128

לתקציר הידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה