Thyroid Disorders

רמות TSH גבוהות בתחילת הריון מלוות בסיכון מוגבר להתפתחות סוכרת הריונית (J Clin Endocrinol Metab)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי רמות TSH גבוהות בתחילת הריון מלוות בסיכון מוגבר להתפתחות סוכרת הריונית.

החוקרים מסבירים כי מחקרים קודמים להערכת הקשר בין תפקוד בלוטת התריס ובין התפתחות סוכרת הריונית דיווחו על תוצאות סותרות ולכן הם השלימו מחקר עוקבה שנועד לבחון את הנושא.

מחקר העוקבה הפרוספקטיבי התבסס על נתוני מחקר China Birth Cohort Study בין פברואר 2018 ועד דצמבר 2020. מדגם המחקר כלל 36,256 נשים הרות, כאשר התוצא העיקרי היה סוכרת הריונית.

החוקרים מדווחים כי מבין 26,742 נשים הרות שענו על קריטריוני המחקר, 3,985 נשים (14.90%) אובחנו עם סוכרת הריונית, כאשר הנשים עם סוכרת הריונית היו מבוגרות יותר מהנשים הבריאות (33.26 לעומת 31.51 שנים, P<0.001). לאחר הסרת משתנים העלולים להשפיע על הקשר, החוקרים מצאו כי רמות TSH מוגברות (יחס סיכויים מתוקן של 1.030, p=0.012) ותת-פעילות תת-קלינית של בלוטת התריס (יחס סיכויים מתוקן של 1.211, p=0.039), אך לא רמות תירוקסין חופשי או נוגדנים כנגד TPO, נקשרו עם סיכון מוגבר להתפתחות סוכרת הריונית.

מניתוח נוסף של הנתונים עלה קשר לא-ליניארי בין רמות TSH ובין הסיכון לסוכרת הריונית (p<0.05): בנוכחות ריכוז TSH של עד 1.24 mIU/L, הסיכון להופעת סוכרת הריונית עלה עם עליה ברמות TSH. עם זאת, בנוכחות ריכוז TSH של מעל 1.24 mIU/L, לא זוהתה מגמה דומה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על קשר בין תפקודי תריס של האם בהריון מוקדם ובין הסיכון להתפתחות סוכרת הריונית בשלב מאוחר יותר.

J Clin Endocrinol Metab, Aug 30, 2023

 

 

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה