Thyroid Disorders

מחלת גרייבס אינה מלווה בסיכון מוגבר לשברים בהשוואה לאוכלוסייה הכללית (Thyroid)

במבוגרים עם מחלת גרייבס לא תועד סיכון גבוה יותר לשברים על-רקע אוסטיאופורוזיס בשלב מאוחר יותר במהלך החיים, בהשוואה לאלו ללא מחלת גרייבס, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת Thyroid.

החוקרים השלימו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי שכלל 2,134 מבוגרים עם אבחנה של מחלת גרייבס בשבדיה בין 2003 עד 2005 (גיל חציוני של 46 שנים). הם אספו נתונים ממספר מאגרים ארציים בשבדיה ובחנו את היארעות שברים על-רקע אוסטיאופורוזיס. לכל מבוגר עם מחלת גרייבס הותאמו עשר ביקורות דומות במין, שנת לידה ואזור מגורים, ללא היסטוריה של מחלת גרייבס.

לאורך חציון מעקב של עד 15.2 שנים, 9.1% מהמבוגרים עם מחלת גרייבס ו-9% מהביקורות אובחנו עם שבר על-רקע אוסטיאופורוזיס. הגיל החציוני בעת השבר הראשון על-רקע אוסטיאופורוזיס עמד על 68 שנים. לא תועדו הבדלים בסיכון לשברים על-רקע אוסטיאופורוזיס בין אלו עם מחלת גרייבס ובין הביקורות. לא תוארו הבדלים בשיעורי היארעות שברי ירך, חוליות, או אמה בין אלו עם המחלה האוטואימונית ובין קבוצת הביקורת. לא תועדו הבדלים בסיכון לשברים בין קבוצות גיל, או בניתוח נפרד להערכת הסיכון לשברים בגברים ובנשים.

לאחר תקנון למחלות רקע וכן לשברים ונפילות שאירעו לפני התחלת המחקר, בגברים עם מחלת גרייבס מעל גיל 52 שנים תועד סיכון גבוה יותר לשברים על-רקע אוסטיאופורוזיס, בהשוואה לגברים ללא מחלת גרייבס (יחס סיכון מתוקן של 2.83, רווח בר-סמך 95% של 1.05-7.64).

כאשר החוקרים בחנו את הטיפולים לאוסטיאופורוזיס וקורטיקוסטרואידים הם מצאו כי באלו עם מחלת גרייבס תועדו שיעורי טיפול גבוהים יותר לעומת קבוצת הביקורת. עם זאת, הממצאים אודות הסיכון לשברים נותרו ללא שינוי במודלים שכללו תקנון לטיפולים לאוסטיאופורוזיס וקורטיקוסטרואידים.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים המתמקדים בגברים מבוגרים עם מחלת גרייבס, במטרה לאשר את תוצאות המחקר.

Thyroid, Oct 19, 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה