Urinary Incontinence

היעילות והבטיחות של Duodart בטיפול כנגד הגדלה שפירה של הערמונית (BJU Int.)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת BJU International עולה כי טיפול במשלב קבוע הכולל Dutasteride במינון 0.5 מ”ג ו-Tamsuolosin במינון 0.4 מ”ג (Duodart), בשילוב עם שינויי אורחות חיים, הוביל לשיפור מהיר וממושך בתסמינים בגברים עם הגדלה שפירה של הערמונית עם שיפור גדול יותר בתסמינים ובאיכות החיים וסיכון נמוך משמעותית להתקדמות המחלה בהשוואה להמתנה זהירה עם התחלת Tamsulosin לפי הצורך.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון אם המשלב הקבוע של Dutasteride עם Tamsulosin יעיל יותר מהמתנה זהירה עם התחלת טיפול לפי הצורך ב-Tamsulosin בהעדר שיפור בתסמינים בגברים שלא קיבלו טיפול קודם, עם תסמינים בדרגה בינונית של הגדלה שפירה של הערמונית.

מדובר במחקר רב-מרכזי, אקראי, בתווית-פתוחה, שכלל 742 גברים עם מדד IPSS (International Prostate Symptom Score) של 8-19, נפח ערמונית של 30 מ”ל ומעלה וריכוז PSA בדם של 1.5 ננוגרם למ”ל ומעלה. החולים חולקו באקראי לטיפול ב-Duodart (369 חולים) או המתנה זהירה (373 חולים) והיו במעקב במשך 24 חודשים. כל החולים קיבלו המלצות לשינוי אורחות חיים.

תוצא הסיום העיקרי היה השיפור בתסמינים מתחילת המחקר עד לאחר 24 חודשים, כפי שנקבע לפי מדד IPSS. תוצאים משניים כללו את ההתקדמות הקלינית של הגדלה שפירה של הערמונית, השפעה על איכות החיים ובטיחות הטיפול.

מהנתונים עולה כי השינוי במדד IPSS לאחר 24 חודשים היה גדול יותר משמעותית בקבוצת הטיפול המשולב, בהשוואה להמתנה זהירה (5.4- לעומת 3.6- נקודות, P<0.001). עם Duodart, הסיכון להתקדמות הגדלה שפירה של הערמונית היה נמוך ב-43.1%. שיעורי ההתקדמות הקלינית עמדו על 29% בקבוצת המתנה זהירה ועל 18% בקבוצת הטיפול המשולב. השיפור באיכות החיים תואר בשתי הקבוצות אך היה גדול יותר משמעותית עם הטיפול המשולב.

פרופיל בטיחות הטיפול ב-Duodart היה דומה לפרופיל הבטיחות שתואר בעבר של Dutasteride ו-Tamsulosin.

BJU Int. 2015 Jan 7

לידיעה ב-PubMed

בחסות חברת GSK

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה