Urinary Incontinence

מקומו של טיפול שמרני באצירת שתן חדה בגברים (Prostate Cancer Prostatic Dis)

מסקירה שיטתית, שפורסמה במהלך חודש יולי בכתב העת Prostate Cancer and Prostatic Diseases, עולה כי לאחר הכנסת קטטר שתן, טיפול שמרני צריך לשמש כקו הטיפול הראשון במקרים של אצירת שתן בגברים.

החוקרים מאוסטרליה בחנו את הנתונים מ-54 מאמרים והציגו את סיכום הטיפול במקרים של אצירת שתן חדה. הטיפול המיידי במקרים אלו כולל דה-קומפרסיה של שלפוחית השתן באמצעות קטטר שתן. בהמשך לרוב נעשה ניסיון ללא קטטר שתן, אך ישנה וריאביליות רבה בטיפול התרופתי הנלווה ובטיפול לאחר הוצאת הקטטר.

בגברים שנכשלו בניסיון גמילה מקטטר נדרש לעיתים שימוש ארוך טווח בקטטר שתן, ובמקרים אלו ישנה עדיפות לקטטר סופרה-פובי על-פני צנתור לסירוגין לאור שיעורים נמוכים יותר של זיהומים בדרכי השתן וסטריקטורות בשופכה.

לאחר גמילה מוצלחת מקטטר שתן ניתן לטפל בתרופות ממשפחת חסמי אלפא, המביאות להפחתת הטונוס הסימפטטי והפחתת התנגודת במוצא השלפוחית. למרות שמעכבי 5-Alpha Reductase עשויים למנוע אצירת שתן חדה בגברים עם הגדלה שפירה של הערמונית, לתרופות אלו אין חשיבות בטיפול המיידי במקרים אלו.

אפשרות טיפול ניתוחי תישמר לחולים שלא הצליחו להיגמל מקטטר שתן, כמו גם באלו עם תסמינים משמעותיים בדרכי שתן תחתונות למרות גמילה מוצלחת מקטטר שתן. ההחלטה לביצוע כריתת ערמונית תתבסס על תסמינים עיקשים או פגיעה באיכות החיים ולא על אבחנה בודדת של אצירת שתן חדה.

על-בסיס הסקירה, החוקרים קובעים את ההמלצות הבאות:

·         עדיפות לקטטר סופרה-פובי על-פני קטטר דרך השופכה.

·         משך השימוש הראשוני בקטטר שתן יהיה פחות משלושה ימים.

·         יש להתחיל בטיפול בחסמי אלפא לפני ניסיון גמילה מקטטר שתן.

·         יש להימנע מטיפול ניתוחי דחוף.

Prostate Cancer Prostatic Dis 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה