VTE=venous thromboembolism

אדוקסבן, נוגד קרישה פומי חדש לטיפול ב-VTE , אינו נחות מוורפרין במניעת VTE ועדיף מבחינת דימומים (כנס ESC , מתוך Medpage)

במחקר חדש שהוצג בכנס החברה האירופאית לקרדילוגיה המתקיים באמסטרדם השבוע (ואמור גם להתפרסם במקביל ב-NEJM) מדווחים החוקרים על התוצאות הקליניות של טיפול בנוגד קרישה פומי חדש,  Edoxaban , ממשפחת חסמי פקטור Xa , כנגד פקקת ורידים (VTE) בהשוואה לוורפרין. מנתוני המחקר עולה כי מבין 8,000 המשתתפים במחקר עם פקקת ורידים עמוקה (DVT) או תסחיף ריאתי, 3.2% מהמטופלים בתרופה החדשה, אדוקסבן חוו אירועים חוזרים לעומת 3.5% מהמטופלים בוורפרין (סיכון יחסי של 0.89 ברווח בר סמך של 0.7-1.13, ועם P<0.004 עבור אי נחיתות).

מבחינת דימומים, אדוקסבן , הפגין עליונות על וורפרין :8.5% מול 10.3% של דימומים מג’וריים או רלבנטיים קליניים) עם p=0.004 עבור עליונות.

החוקרים הדגישו שמעבר לכך אדוקסבן נראה שפועל בצורה הטובה ביותר דווקא במטופלים המוגדרים בסיכון הגבוה ביותר: בקרב 938 מטופלים שהשתתפו במחקר שהיו עם תסחיף ריאתי ואי תפקוד חדר ימני, שאצלם חזרה של VTE הייתה 3.3% תחת טיפול באדוקסבן לעומת 6.2% תחת וורפרין.

החוקרים מציינים כי הטיפול באדוקסבן הוא פעם ביום, מה שעשוי להעניק לו יתרון מול חלק מנוגדי הקרישה החדשים שאותם יש ליטול פעמיים ביום.

בכתבה ב-Medpage דנים מס’ מומחים בתוצאות תוך ניסיון להשוותן לאלו שהתקבלו במחקרים דומים עם אפיקסבן וריברוקסבן.

לכתבה ב-Medpage

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה