VTE=venous thromboembolism

טיפול נוגד-קרישה לפרק זמן ארוך יותר מפחית את הסיכון התרומבוטי בחולים עם ממאירות ופקקת ורידים עמוקים (מתוך כנס ה-ESC)

מתוצאות מחקר ONCO-DVT שהוצגו במהלך כנס ה-European Society of Cardiology עולה כי בחולים עם ממאירות ופקקת ורידים עמוקים מבודדת תועדו פחות אירועים תרומבוטיים לאחר שנה עם טיפול ב-Edoxaban לאורך 12 חודשים לעומת 3 חודשים, ממצאים העשויים להשפיע על ההנחיות לטיפול באוכלוסייה זו.

פקקת ורידים עמוקים הינו סיבוך נפוץ בחולים עם מחלה ממארת, אך ניתן למנוע את הישנות סיבוך זה באמצעות טיפול נוגד-קרישה. עם זאת, אין מחקרים אקראיים ומבוקרים להערכת המשך האופטימאלי של טיפול נוגד-קרישה בחולים אלו.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 604 מבוגרים מיפן עם ממאירות פעילה ואבחנה חדשה של פקקת ורידים דיסטאלית מבודדת, אשר אושרה בבדיקת אולטרה-סאונד. גיל המשתתפים הממוצע עמד על 71 שנים, 72% היו נשים. אתרי הממאירות הנפוצים כללו את השחלות (14%), רחם (13%), ריאות (11%), מעי גס (9%) ולבלב (8%).

במסגרת המחקר חולקו באקראי המשתתפים לקבלת טיפול נוגד-קרישה ב-Edoxaban לאורך 3 חודשים או 12 חודשים, במינון קבוע של 60 מ”ג פעם ביום או במינון נמוך יותר של 30 מ”ג פעם ביום באלו עם פינוי קריאטינין של 30-50 מ”ל/דקה, משקל גוף של עד 60 ק”ג, או באלו שטופלו במקביל במעכב P-glycoprotein.

התוצא העיקרי היה אירוע תרומבואמבוליזם ורידי חוזר ותסמיני או תמותה על-רקע תרומבואמבוליזם ורידי לאחר 12 חודשים. תוצא הסיום המשני היה אירוע דמם מג’ורי בהתאם לקריטריוני ה-ISTH לאחר 12 חודשים.

בתוך 90 ימים, שיעורי היארעות התוצא העיקרי עמדו על כ-1% בכל קבוצה. עם זאת, לאחר 12 חודשים, שיעורי ההיארעות עמדו על 1.2% עם טיפול במשך 12 חודשים לעומת 8.5% עם טיפול במשך 3 חודשים (יחס סיכויים של 0.13, רווח בר-סמך 95% של 0.03-0.44).

שיעור אירועי דמם מג’ורי תועדו ב-10.2% מהחולים לאחר 12 חודשי טיפול ב-Edoxaban וב-7.6% מאלו בזרוע טיפול במשך שלושה חודשים (יחס סיכויים של 1.34, רווח בר-סמך 95% של 0.75-2.41).

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול נוגד-קרישה לפרק זמן ממושך יותר, לעומת טיפול לתקופה קצרה, הפחית את הסיכון לאירועים תרומבוטיים בחולים עם ממאירות ופקקת ורידים עמוקים  מבודדת. לא תועד סיכון מוגבר לאירועי דמם מג’ורי עם טיפול נוגד-קרישה במשך 12 חודשים.

מתוך כנס ה-ESC

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה