כללי

חשיפה עורית לתרופות כימותרפיה משבשת פוריות בקרב אחיות (מתוך Epidemiology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת ינואר של Epidemiology ,עולה כי לאחיות העובדות במחלקה האונקולוגית, ואשר חשופות דרך העור שלהן לתרופות אנטי ניאופלסטיות, לוקח יותר זמן להרות, והן נמצאות בסיכון מוגבר ללידה טרם המועד.

תשע תרופות אנטי ניאופלסטיות הוגדרו כקרצינוגניות מוכחות לבני האדם על ידי IARC                     (International Agency for Research on Cancer). לדברי החוקרים, ממצאי המחקר מראים, שאפילו רמות נמוכות של חשיפה עורית (בננו גרמים) יכולות להעלות את הסיכון לזמן ארוך עד כניסה להיריון, ללידה טרם המועד או ללידת תינוק עם משקל נמוך, אפילו כשהן עובדות עם כפפות.

החוקרים מקווים כי אנשים העובדים עם תרופות אנטי ניאופלסטיות מודעים לסיכונים הפוטנציאליים של חומרים אלה. אין צורך להפחיד אנשים כל כך, אך מצד שני אין להתעלם מהסיכונים הבריאותיים הפוטנציאליים הקשורים עם חשיפה לתרופות ניאופלסטיים. המודעות של כיצד לעבוד בבטיחות עם חומרים אלה ומעקב אחר הפרוטוקולים וההנחיות הנכונים יפחיתו את החשיפה ועל כן את הסיכונים הבריאותיים.

במחקר נעשה שימוש בשאלונים בכדי להעריך תוצאות היריון, חשיפות הקשורות לעבודה וגורמים בסגנון החיים בקרב 4393 אחיות העובדות במחלקה האונקולוגית, 1519 מתוכן דיווחו על חשיפה עורית לתרופות אנטי ניאופלסטיות במהלך עבודתן.

בממוצע, לאחיות עם חשיפה עורית לתרופות אנטי ניאופלסטיות לוקח חודש אחד יותר להרות לעומת אחיות ללא חשיפה. יתרה מכך, אחיות עם חשיפה היו עשויות פי 2 יותר לעומת אחיות ללא חשיפה, ללדת תינוק עם משקל לידה נמוך.

חשיפה עורית לתרופות אנטי ניאופלסטיות גם העלתה במקצת את הסיכון ללידה מוקדמת, אך לא הייתה עליה משמעותית בסיכון ללידת מת, להפלות טבעיות או למלפורציות מולדות.

לסיכום, החוקרים מקווים להאריך את המחקר למדינות אחרות, שם רמות החשיפה יכולות להיות שונות. ייתכן כי רמות חשיפה במדינות אחרות יותר גבוהות, כך שהם יוכלו לבדוק את ההיפותיזה שלהם, שחשיפה לרמות גבוהות יותר יכולה להביא לאיבוד העובר ולמלפורמציות מולדות.

Epidemiology 2007;18:112-119

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה