טיפול ניאו-אדג’וונטי ב-T-VEC עשוי לשפר הישרדות חולים עם מלנומה נתיחה (JAMA Oncol)

הטיפול האימונותרפי ב-T-VEC (Talimogene Laherparepvec) מלווה בשיפור משמעותי בשיעורי ההישרדות לאחר חמש שנים בחולים עם מלנומה נתיחה, כולל הישרדות כוללת, בהשוואה לניתוח בלבד בחולים עם מלנומה מתקדמת ונתיחה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Oncology.

החוקרים השלימו מחקר בשלב 2, אקראי, בתווית-פתוחה, שכלל 150 חולים עם מלנומה בשלב IIIB עד IVM1a ולפחות נגע עורי, תת-עורי או בקשרית לימפה. החולים חולקו באקראי לקבלת שש מנות טיפול ניאו-אדג’וונטי ב-T-VEC ולאחר מכן ניתוח (קבוצה 1), או ניתוח בלבד (קבוצה 2). החוקרים יכלו להמשיך עם טיפול משלים בהתאם לבחירתם.

הטיפול ב-T-VEC ניתן כזריקה לתוך הנגע ביום הראשון בשבועות 1, 4, 6, 8, 10 ו-12 עד לניתוח, העדר גידולים מתאימים לזריקה, או אי-סבילות.

תוצא הסיום העיקרי היה הישרדות ללא-הישנות; תוצאי סיום אחרים כללו הישרדות כוללת, הישרדות ללא-אירועים והישרדות ללא גרורות מרוחקות.

בשתי הקבוצות שלבי המחלה היו דומים בתחילת המחקר, 13.7% מהחולים בקבוצה 1 ו-31.9% מאלו בקבוצה 2 קיבלו טיפול משלים.

לאורך חציון מעקב של 63.3 חודשים, שיעורי הישרדות ללא-הישנות לאחר חמש שנים עמדו על 22.3% בקרב אלו תחת טיפול ב-T-VEC, לעומת 15.2% בקרב אלו שהופנו לניתוח בלבד (יחס סיכון של 0.76). בקרב חולים בזרוע הטיפול ב-T-VEC תועד עוד שיפור ממושך בשיעורי הישרדות ללא-אירועים לאחר חמש שנים (43.7% לעומת 27.4%; יחס סיכון של 0.57) ושיעורי הישרדות כוללים לאחר חמש שנים (77.3% לעומת 62.7%, יחס סיכון של 0.54).

בקרב חולים בזרוע טיפול ב-T-VEC תועד שיפור בהישרדות ללא-גרורות מרוחקות (יחס סיכון של 0.73, רווח בר-סמך 95% של 0.57-0.94).

ממצאי המחקר מעידים כי טיפול ניאו-אדג’ונטי ב-T-VEC עם ניתוח משפר תוצאים על-רקע ממאירות, בהשוואה לניתוח בלבד, עם פרופיל בטיחות מתקבל על הדעת.

JAMA Oncol, Aug 10, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה