רעד ראשוני מלווה בעליה משמעותית בסיכון לדמנציה (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAN)

בחולים עם רעד ראשוני תועדה עליה של כמעט פי שלוש בסיכון להתפתחות דמנציה, בהשוואה לאוכלוסייה הכללית, כך עולה מנתונים חדשים שיוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Neurology.

מדגם המחקר כלל 222 מבוגרים עם רעד ראשוני בגיל ממוצע של 79 שנים בתחילת המחקר. כל המשתתפים השלימו הערכות קוגניטיביות מפורטות והיו במעקב לתקופה ממוצעת של חמש שנים.

בתחילת המחקר, 168 משתתפים הדגימו כישורים קוגניטיביים תקינים, ב-35 תועד ליקוי קוגניטיבי קל ו-19 אובחנו עם דמנציה. במהלך המעקב, 59 חולים פיתחו ליקוי קוגניטיבי קל ו-41 פיתחו דמנציה.

לאורך המעקב, שיעורי ההימצאות המצטברים שלך דמנציה עמדו על 18.5% ושיעורי ההתקדמות השנתיים מליקוי קוגניטיבי קל לדמנציה עמדו על 12.2%, בממוצע – שיעור גבוה כמעט פי שלוש בהשוואה לשיעורים באוכלוסייה הכללית וכמחצית מההיקף שתואר במבוגרים עם מחלת פרקינסון.

שיעורי ההימצאות המצטברים של ליקוי קוגניטיבי קל (26.6%) היו גבוהים כמעט כפליים מאלו המתוארים באוכלוסייה הכללית, אך נמוכים יותר מאלו שתועדו בקרב חולי פרקינסון.

החוקרים מסכמים כי ממצאי המחקר מעידים כי שיעורי הימצאות והתקדמות לדמנציה בחולים עם רעד ראשוני נופלים בין אלו המתוארים באוכלוסייה הכללית ובין אלו המתועדים בקרב חולים עם מחלת פרקינסון.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAN

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה